۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۹۱۲۲۰
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

آمریکا نخواهد گذاشت صلح و ثبات در افغانستان ماندگار باشد

آمریکا نخواهد گذاشت صلح و ثبات در افغانستان ماندگار باشد
سیستان و بلوچستان ـ حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: از نقشه‌ها اینگونه به نظر می‌آید که آمریکا نخواهد گذاشت که صلح، ثبات و آرامش افغانستان ماندگار باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی امروز در همایش علما، سران و معتمدین قبایل و طوایف استان سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا اظهار داشت: مردم ایران در دوران انقلاب اسلامی همان مردم دوران طاغوت بودند اما امام خمینی(ره) موفق شد در نگاه‌ها، ارزش‌ها و فرهنگ مردم تغییر ایجاد کند.

امام جمعه زاهدان افزود: ایستادگی مردم در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتخار آفرین بود که باید از این میراث بزرگ درس بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی پیوند عمیق بین امت و امام؛ دلدادگی به اسلام و آمادگی بذل جان و مال برای دفاع از اسلام؛ شناخت موقعیت خود و دشمنان و پرهیز از فتنه را مهم بر شمرد و تاکید کرد: با توجه به موقعیت خاص سیستان‌وبلوچستان همه ما به عنوان مرزداران این مرز و بوم باید تلاش کنیم تا این راه پر افتخار را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری چنین جلساتی می‌تواند در هر جهت کمک کننده بوده و علاوه بر حضور مسئولان و گفت‌و گوی رو در رو باعث تقویت پیوند مردم و کارگزاران نظام اسلامی و در نهایت عامل افزایش شناخت و دلدادگی به نظام خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری خواستار افزایش هوشیاری نسبت به توطئه دشمنان شد و خاطر نشان کرد: دشمنان در سیستان‌وبلوچستان به دنبال ایجاد اختلاف، تفرقه، دودستگی و ناامنی هستند که باید تلاش خود را برای حفظ وحدت به کار گرفته و از مسائل شائبه برانگیز پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: جبهه کفر در برابر همه اسلام جبهه‌گیری کرده و تلاش می‌کند اسلام را شکست دهد که امیدواریم وعده الهی در شکست جبهه کفر محقق شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به تحولات کشورهای همسایه عنوان داشت: به ظاهر آمریکا از افغانستان خارج شده اما به نظر نمی‌رسد که پس از متحمل شدن این همه هزینه افغانستان را به حال خود رها کند و همچنین هم مرزی افغانستان با ایران از دلایل مهم دیگری است که آمریکا برای آن برنامه ریزی دارد

وی گفت: برخی دوستان در بیان مسائل حوزه افغانستان بسیار خوش بین بودند و ما ابراز امیدواری کردیم جهت بهتر شدن اوضاع افغانستان اما از نقشه‌ها اینگونه به نظر می‌آید که آمریکا نخواهد گذاشت که صلح، ثبات و آرامش افغانستان ماندگار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی افزود: در گذشته دولت دست نشانده و طالبان در این کشور حضور داشتند و در شرایط کنونی نیز در کنار طالبان به دنبال ایفای نقش داعش هستند که چنین چیزی بسیار بدتر خواهد بود./1400/د101/

ارسال نظرات