۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۶۹۱۵۰۷
آیت الله عبداللهی:

رسول اکرم نماد بارز ظلم ستیزی و تلاش برای تحقق عدالت هستند

رسول اکرم نماد بارز ظلم ستیزی و تلاش برای تحقق عدالت هستند
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی گفت: رسول اکرم(ص) در عین عطوفت نماد بارز ظلم ستیزی و تلاش برای عدالت در جهان بودند و از این حیث حق بزرگی بر گردن جهانیان دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی امروز در جمع عزاداران کرمانشاهی در سخنانی اظهار داشت: قرآن و ارزش های معنوی بهترین و مهمترین هدیه دین مقدس اسلامی به بشریت است که می توان وجود نازنین رسول اکرم(ص) را یکی از این هدیه های اسلام به انسان دانست.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: رسول اکرم(ص) در عین مهربانی و عطوفت نماد بارز ظلم ستیزی و تلاش برای عدالت در جهان در دوران خویش بودند و از این حیث حق بزرگی بر گردن جهانیان دارند.

آیت الله عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حضرت محمد(ص) به عنوان آخرین فرستاده الهی حق بسیار بزرگی بر جامعه بشری دارند و با یک تحلیل عقلی، منطقی و نقد منصفانه به زندگانی پیامبر(ص) و آورده‌های وحی به این نتیجه می‌رسیم که دین مقدس اسلام و پیامبر عظیم‌الشان ارزنده‌ترین ارزش‌ها را به انسان هدیه دادند که بالاترین آنها قرآن کریم می باشد.

این عالم برجسته کرمانشاهی در ادامه افزود: یکی دیگر از صفات برجسته رسول اکرم(ص) آموزه‌هایی است که ایشان برای انسان‌ها آورده ولی با این وجود برای بسیاری از جوامع این آموزه ها ناشناخته مانده و از آن اطلاعی ندارند.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: یکی دیگر از ویژگی های اخلاقی پیامبر درستی و صداقت در سیاست و دیپلماسی ایشان بود. حضرت هرگز برای پیشبرد منافع اسلام دست به عهدشکنی و... نزد زیرا این کارهای را عامل انحراف بشریت می دانستند.

آیت الله عبداللهی خاطرنشان کرد: بنابراین تنظیم سبک زندگی خود با سیره رسول الله و اسلام باعث می شود در هیچ یک از مراحل زندگی خویش دچار مشکل نشویم و از همین رو هر کسی به عنوان مسلمان و پیرو اسلام باید آشنایی خود با شخصیت این حضرت را کامل نماید./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات