۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۹۱۴۳۱
آیت الله علما:

کرمانشاه در عرصه وقف یکی از استان های ممتاز کشور است

کرمانشاه در عرصه وقف یکی از استان های ممتاز کشور است
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: کرمانشاه در بحث وقف جزوی یکی از استان های ممتاز کشور محسوب می شود که این نشان از دیانت و تدین مردم این دیار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به مناسبت آغاز دهه وقف با آیت الله مصطفی علما دیدار و گفت وگو کردند.

نماینده ولی فقیه در این دیدار ضمن تبریک هفته وقف در سخنانی اظهار داشت: نهادینه شدن سنت وقف در جامعه اسلامی می توان در ریشه کن کردن فقر به معنای واقعی بسیار تاثیرگذار باشد، بنابراین باید در بحث نهادینه سازی سنت حسنه وقف از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: در قرآن کریم موضوع وقف بسیار مورد تاکید و توجه قرار گرفته است و در شریعت اسلام نیز نسبت به این سنت بسیار تاکید شده است و بسیاری از واقفان بزرگ در جهان اسلام از علما و... بوده اند.

آیت الله علما اظهار داشت: خوشبختانه در ایام کرونا همه به عینه دیدیم که مردم در قالب وقف چه کمک های خوبی به دیگر هم وطنان داشتند که این کاری ارزنده و خداپسندانه بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه کرمانشاه در بحث وقف جزو استان های ممتاز کشور محسوب می شود که این نشان از دیانت و تدین مردم این دیار دارد.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: نهادینه سازی سنت وقف یعنی از بین رفتن فقر و ایجاد اشتغال، زیرا این سنت ریشه در دین و شریعت دارد، بنابراین برای فرهنگ سازی در حوزه وقف باید کارهای بسیاری انجام بگیرد و هر کسی در جای خود نسبت به این مهم باید احساس مسؤولیت کند./1400/پ210/

ارسال نظرات