۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۹۱۵۲۳

كتاب «برمدار حق» منتشر شد

كتاب «برمدار حق» منتشر شد
كتاب «برمدار حق» مي خواهد ما را به كوچه باغ سيماي اخلاقي و علمي و عملي علامه محمدتقي مصباح يزدي ببرد. 

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، بر شمردن ويژگي هاي علمي و عملي مردي كه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در وصفش كلمات سترگ و جملات شگرفي بيان كرده بسيار سخت و دشوار است.

ايشان او را همواره «بر مدار حق» و از «بركات ماندگار حوزه علميه قم» و « وجودي مبارك و مغتنم» و « منبع فكر و انديشه بي غل و غش معارف اسلامي» و « فقيه، فيلسوف، متفكر و صاحب نظردر مسائل اساسي اسلام» و « پركننده خلأ علامه طباطبايي و شهيد مطهري» و « عقبه تئوريك نظام» و « يك شخصيت علمي فكري روشنفكري برجسته» دانسته ودر قدر داني از منزلت او فرموده است: « بنده هم به سهم خودم قدر آقاي مصباح را مي دانم.

واقعاً مي دانم كه ايشان در كشور و براي اسلام چه وزنه اي هستند و حقاً و انصافاً ما امروز نظير ايشان را حالا به اين تعبير بگويم، خيلي نادر نظير آقاي مصباح ممكن است وجود داشته باشد با اين وزانت علمي و عمق علمي و احاطه و وسعت و با اين آگاهي و بينش و صفا. ... اين سه جهت در ايشان جمع است؛ هم علم، هم بصيرت، به معناي حقيقي كلمه و هم صفا»

علامه مصباح يزدي رضوان الله عليه، دوستان و دشمنان فراواني داشت. حتما هر دسته هم براي دوستي و مخالفت و حتي دشمني هايش دلايلي داشت. شايد نتوان گفت كه دوستانش بيشتر بودند يا دشمنانش!!! اما به يقين كساني كه «او را نشناختند» يا «آنگونه كه بود نشناختند» از هر سه دسته بيشتر بودند. زيرا همين دوستان و دشمنان خود از اين دسته هستند. 

توصيف گويا و روان و ملموس اين مرد ايستاده بر مدار حق، كار آساني نيست اما شايد دكتر احمدحسين شريفي از سزاوارترين افراد در نگارش اثري در معرفي اين مردِ همراره «بر مدار حق» باشد. كتاب «برمدار حق» مي خواهد ما را به كوچه باغ سيماي اخلاقي و علمي و عملي علامه محمدتقي مصباح يزدي ببرد. 

علاقمندان جهت تهیه کتاب با کلیک این لینک اقدام شود.

ارسال نظرات