۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۹۱۶۵۸

کنفرانس «حسین محور اتحاد» در پاکستان برگزار شد

کنفرانس «حسین محور اتحاد» در پاکستان برگزار شد
کنفرانس «حسین(ع) محور اتحاد» با همت سازمان دانشجویان شیعه پاکستان در دانشگاه پیشاور این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کنفرانسی با عنوان «حسین(ع) محور اتحاد» از سوی سازمان دانشجویان شیعه شاخه ای پیشاور پاکستان و با حضور علما، شخصیت ها، دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه، شب گذشته در سالن همایش های دانشگاه پیشاور "آقا خان" برگزار شد.

در این کنفرانس سید ناصر عباس شیرازی نائب دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، مفتی گلزار احمد نعیمی رئیس جماعت اهل حرم پاکستان، حجت الاسلام والمسلمین عابد حسین شاکری از روحانیون برجسته پیشاور پاکستان، پروفسور دکتر عبد الرحمان، پروفسور دکتر راشد احمد، ثقلین مهدوی و دیگر اندیشمندان اردو زبان سخنرانی کردند.

سخنرانان این کنفرانس با بیان این که حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در یک جنگ نابرابر و نبرد بزرگ مسلمانان جهان را درس اتحاد آموخت، افزودند: به همین سبب حضرت امام حسین علیه السلام هنوز هم پرچمدار و پیامبر اتحاد اسلامی در جهان شناخته می شوند و در این شکی نیست که امروز ملت پیامبر اسلام(ص) بیش از پیش نیازمند اتحاد، همدلی و فداکاری اسلامی است.

آنان با تاکید به این که در این شکی نیست که هر خدا پرست حسینی با نام امام حسین علیه السلام متحد است، ابراز داشتند: بر تمام عاشقان امام حسین علیه السلام لازم است که علیه یزید زمان در کنار هم باشند و ظالمان زمان از جمله آمریکا و اسرائیل را در اهداف شوم و پلید شان ناکام سازند.

سخنرانان خواستار تبلیغ و ترویج سیره امام حسین علیه السلام در جامعه بشری بویژه در جامعه اسلامی در جهان شدند و تصریح کردند: پرچم ظلم با مرگ یزید و یزیدیان سرنگون شد اما امام حسین علیه السلام هنوز هم زنده اند و تا قیام قیامت زنده و پاینده خواهند بود./988/

ارسال نظرات