۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۶۹۱۷۰۷

پایان کار مأموریت مراکز مستقل ایران و کره شمالی در سازمان سیا

پایان کار مأموریت مراکز مستقل ایران و کره شمالی در سازمان سیا
یک رسانه آمریکایی گزارش داد میزهای مستقل ایران و کره شمالی در سازمان سیا که در دولت گذشته آمریکا راه‌اندازی شده بودند، به کار خود پایان داده و از این پس فعالیت‌های آنها تحت نظر دو مرکز منطقه‌ای خاورمیانه و شرق آسیا ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی نیویورک تایمز روز پنج‌شنبه از پایان مأموریت میزهای مستقل ایران و کره شمالی در سازمان سیا و ادغام فعالیت‌های آنها در مراکز منطقه‌ای خاورمیانه و شرق آسیا خبر داد.

بر اساس این گزارش، میزهای مستقل ایران و کره شمالی که در دوران ریاست مایک پامپئو در سازمان سیا راه‌اندازی شده بودند، به کار خود پایان داده و فعالیت‌های آنها از این پس ذیل مراکز منطقه‌ای مربوطه دنبال خواهد شد.

یک مقام ارشد سازمان سیا در این خصوص به نیویورک تایمز گفت: «پایان یافتن مأموریت مراکز مستقل ایران و کره شمالی به معنای کاهش اهمیت این کشورها از نظر سیا و یا کاهش تهدیدی که از ناحیه آنها متوجه آمریکا می‌شود، نیست.»

وی افزود: «بازبینی فعالیت‌های سازمان [سیا] ما را به این نتیجه رساند که اقدامات ایران و کره شمالی در چارچوب مناطق مربوطه بهتر تحلیل می‌شود.»

منبع: تسنیم
ارسال نظرات