۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۹۱۸۹۰
حجت الاسلام حیدری:

اجرای امینانه، بهترین راه گسترش فرهنگ وقف است

اجرای امینانه، بهترین راه گسترش فرهنگ وقف است
مازندران - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اجرای امینانه وقف را بهترین راه گسترش فرهنگ وقف بیان کرد و گفت: مازندران از نظر تعداد رقبات رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در همایش متولیان موقوفات استان با بیان این که وقف یکی از اثرگذارترین عمل خیرخواهانه است، گفت: اجرای امینانه وقف بهترین راه گسترش فرهنگ وقف است.

وی، مدیریت و کنترل صحیح اموال انسان، حفظ کرامت انسان را از جمله کارکردهای وقف بیان کرد و گفت: از ابتدای محرم تاکنون ۲۷ هزار بسته معیشتی از محل عوائد موقوفات تهیه و توزیع شده است.

حجت الاسلام حیدری افزود: وقف مبارزه با ظلم و بی عدالتی و پشتوانه قوی برای حکومت و اسلام عزیز است و با اختلاف طبقاتی و بی تفاوتی‌ها مبارزه می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود از اجرای 130 برنامه همزمان با دهه وقف در استان خبر داد و افزود: عطر افشانی گلزار شهدا و بقاع متبرکه، برگزاری همایش یاوران وقف، کلنگ زنی مجتمع فرهنگی مذهبی شهید مدافع حرم در نور، رونمایی از اسناد مالکیت شاخص، بهره برداری از شبستان امامزادگان، پرده برداری از ضریح بقاع متبرکه، تجلیل از متولیان برتر موقوفات در آمل از جمله این برنامه‌ها است.

وی، برپایی ایستگاه واقف، و سلامت، طرح احسان ماندگار، برپایی خیمه معرفت در امامزادگان شاخص، نشست صنفی با اقشار مختلف جامعه و دیدار با واقفان شاخص استان را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و گفت: مازندران از نظر موقوفات رتبه سوم و از نظر تعداد رقبات اولین استان کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: ۷۰ درصد از نیات موقوفات مربوط به عزاداری سید و سالار شهیدان بوده و ۹۰ درصد از موقوفات استان مقید به مکان و هزینه کرد در همان مکان موقوفه هستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مازندران دارای صد رقبه درمانی، ۳۸ هزار رقبه کشاورزی، ۴۱۸ رقبه آموزشی، ۱۴ هزار رقبه تجاری، ۱۳۸ هزار رقبه مسکونی و بیش از هزار رقبه خدماتی است، گفت: ۲۲۷ رقبه با کاربری تأسیسات زیربنایی است.

حجت الاسلام حیدری یادآور شد: در سال‌های اخیر ۵۰ هزار بسته معیشتی بین مردم توزیع شد و ۸۰ وقف جدید در استان ثبت شد و اولین وقف هسته‌ای کشور در استان ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به پروژه‌های عمرانی اوقاف اشاره و اضافه کرد: ۳۰۰ پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه وجود دارد و در دو سال اخیر سی پروژه عمرانی موقوفات اجرا شده که بیشترین آن در شهرستان بابل اجرا شده است./950/پ۲۱۰/

ارسال نظرات