۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۹۱۷۱۹
امام جمعه ساری:

برخی آموزش های مهد کودک ها در تضاد با فرهنگ اسلامی است

برخی آموزش های مهد کودک ها در تضاد با فرهنگ اسلامی است
مازندران - امام جمعه ساری با ابراز نگرانی از وجود رقص و موسیقی در مهد کودک ها،گفت: متأسفانه در برخی مهد کودک ها مسائلی آموزش می دهند که با فرهنگ اسلامی سازگاری ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و قدردانی از دو ماه عزاداری و سوگواری مردم در ماه های محرم و صفر گفت: مردم علیرغم شیوع ویروس کرونا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ارادت و علاقه خود به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) را نشان دادند.

وی همچنین به سیره پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و افزود: الگوی زندگی ما باید نبوی باشد و در زندگی باید پیامبر گرامی اسلام را اسوه و الگوی خود قرار دهیم.

امام جمعه ساری با تأکید براین که باید در مسیری که ائمه معصومین(ع) مشخص کردند حرکت کنیم، ادامه داد: نباید در زندگی دنبال الگوهای شرقی و غربی برویم بلکه الگوی ما باید پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) باشند.

وی در ادامه به روز کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و با بیان این که باید هم آمادگی و هم زمینه های هجیم شدن آثار سوء بلایای طبیعی را در کشور کاهش دهیم، گفت: متأسفانه با تصرف، اشغال و ساخت و ساز غیر مجاز در بستر رودخانه ها زمینه سیل و آب گرفتگی در مناطق مختلف ایجاد می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که بسیاری از سیل ها و آب گرفتگی ها به خاطر موانع موجود در رودخانه ها است، ادامه داد: حریم و بستر رودخانه ها باید از تصرف افراد در امان بماند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که متأسفانه در جنگل ها درختان قتل و عام شده اند، افزود: قطع بی رویه درختان و تصرف حریم رودخانه ها موجب ایجاد سیل در مناطق پایین دست خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به در پیش بودن روز جهانی استاندارد اشاره کرد و با بیان این که باید نظارت بر محصولات تولید با هدف افزایش کیفیت افزایش یابد تا شاهد رقابت پذیری با محصولات خارجی باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که صنایع تولیدی ما باید قدرت رقابت پذیری خود را با محصولات خارجی افزایش دهند، افزود: در این خصوص سازمان استاندارد نقش بسیار مهمی بر عهده دارد.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به روز کودک اشاره کرد و با بیان این که خانواده ها باید در تربیت کودکان توجه بیشتر داشته باشند، گفت: مهدها و پیش دبستانی ها باید در ارائه آموزش ها به کودکان مسائل دینی و اخلاقی را بیشتر رعایت کنند.

وی با بیان این که متأسفانه در برخی مهد کودک ها چیزهایی یاد می دهند که با فرهنگ اسلامی سازگاری ندارند، ادامه داد: وجود موسیقی و رقص متناسب با فرهنگ دینی ما نیست و سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش باید در این خصوص حساسیت بیشتری داشته باشند./950/پ۲۰۱/

ارسال نظرات