۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۹۱۹۵۷
هنیه در گفت‌وگوی تلفنی با خطیب مسجد الاقصی؛

فلسطین یکپارچه از قدس و مسجدالاقصی دفاع می‌کند

فلسطین یکپارچه از قدس و مسجدالاقصی دفاع می‌کند
هنیه در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ "عکرمه صبری" خطیب مسجد الاقصی و رئیس هیئت عالی اسلامی قدس تاکید کرد که فلسطین یکپارچه از قدس و مسجدالاقصی دفاع می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در این گفت‌گوی تلفنی ضمن محکوم کردن حمله نظامیان صهیونیست به منزل شیخ صبری و بازجویی ۶ ساعته از وی، این اقدام را تعدی به یکی از علما و شخصیت‌های برجسته فلسطینی در قدس و یکی از مدافعان بارز مسجد الاقصی دانست.

وی ضمن اعلام همبستگی با شیخ عکرمه صبری و دیگر علمای فلسطینی در قدس و ساکنان این شهر تاکید کرد که ملت فلسطین یکپارچه از قدس و مسجدالاقصی و علمای اسلامی در این شهر و هویت اسلامی آن دفاع خواهد کرد.

اسماعیل هنیه اظهار داشت که جنبش متبوعش در گفت‌ وگو با مسئولان مصری در مورد قدس، از آن‌ها خواست تا برای توقف تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی مداخله کنند.

هنیه همچنین نسبت به تشدید تنش و ازسرگیری درگیری‌ها در اراضی اشغالی در صورت ادامه تجاوزات اشغالگران صهیونیست هشدار داد.

نظامیان صهیونیست بامداد دیروز (یک شنبه) به منزل شیخ صبری حمله کرده و احضاریه‌ای را به او برای حضور در مرکز بازجویی مسکوبیه تحویل دادند.

مقامات رژیم صهیونیستی در گذشته بارها شیخ صبری را بازداشت کرده اند و به مدت چند ماه نیز از ورود وی به مسجد الاقصی جلوگیری نموده اند. این بازداشت‌ها به بهانه‌های مختلف از جمله حمایت از مقاومت فلسطین، مخالفت صریح با عادی‌سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی و اعتراض به شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی صورت می‌گرفت./۹۸۸/

منبع: القدس

ارسال نظرات