۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۹۲۰۹۷
رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان:

هدف واردات سوخت از ایران به لبنان شکستن اراده آمریکا بود

هدف واردات سوخت از ایران به لبنان شکستن اراده آمریکا بود
محمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که با واردات سوخت از ایران اراده آمریکا را در هم شکستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ «محمد یزبک» رئیس هیئت شرعی حزب الله در سخنانی تاکید کرد، هدف از واردات سوخت ایران به لبنان شکستن اراده آمریکا بود تا شاید دولت برای حل مشکلات مردم و کاهش درد و رنج آن‌ها کاری بکند.

شیخ یزبک افزود، ما انتظار داشتیم که دولت بعد از تشکیل شدن، نقش خود را در رفع درد و رنج مردم بر عهده بگیرد، اما تاریکی در کشور همچنان ادامه دارد و قیمت گاز و مشتقات نفتی رو به افزایش است.

رئیس هیئت شرعی حزب الله لبنان در ادامه با انتقاد از عملکرد مسئولان این کشور تاکید کرد، چرا آن‌ها به سمت شرق متمایل نمی‌شوند؟ آیا علت این امر آن است که تحت اراده آمریکا و اسرائیل هستند؟ آیا این روش برای محافظت از کرامت ملت لبنان منطقی است؟

وی همچنین با تاکید بر اینکه دولت باید مشکلات مردم را کاهش داده و کشور را از این باتلاق رها کند خطاب به کسانی که قطعی جریان برق را به واردات سوخت از ایران ربط می‌دهند گفت، آن‌ها چرا به گذشته خود نگاه نمی‌کنند؟ در حالی که خودشان اموال عمومی کشور را به سرقت برده و لبنان را به تاریکی کشانده‌اند.

وی همچنین خواستار اتحاد همه لبنانی‌ها برای غلبه بر مشکلات شد.

فروپاشی مالی در لبنان از سال ۲۰۱۹ آغاز شد و در ماه گذشته میلادی به مرحله بحران رسید و همزمان با آن کمبود شدید سوخت، لبنان را فلج کرد تا آنجا که خدمات عمومی در این کشور از جمله بیمارستان‌ها در اثر بحران سوخت و برق مجبور به تعطیلی و یا کاهش ساعات کاری خود شده‌اند.

با جدی‌تر شدن بحران اقتصادی و بویژه سوخت در لبنان، پیشنهاد واردات بنزین از ایران با لیره لبنان از سوی سید حسن نصرالله حزب‌الله لبنان مطرح شد و بدین صورت پس از پیگیری و تلاش حزب‌الله برای واردات سوخت از ایران، تاکنون سه نفتکش حامل سوخت از ایران به بندر بانیاس سوریه رسیده است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله پیشتر اعلام کرد: چهارمین نفتکش ایرانی حامل نفت کوره به مناسبت فرارسیدن فصل زمستان اعزام خواهد شد و بر اساس رویکرد دولت جدید و تحولات پیش رو در خصوص سایر نفتکش‌ها تصمیم گیری خواهد کرد.

ناظران حرکت کشتی‌های حامل سوخت ایران به مقصد لبنان را گشوده شدن افق جدیدی در روابط دو کشور و سرآغاز شکست سلطه آمریکا در منطقه ارزیابی می‌کنند./۹۸۸/

منبع: پایگاه خبری العهد

ارسال نظرات