۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۹۲۱۱۰
رئیس پاکستانی گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان:

پارلمان پاکستان حامی قوی توسعه روابط همه جانبه با ایران است

پارلمان پاکستان حامی قوی توسعه روابط همه جانبه با ایران است
سناتور طلحه محمود با ابراز خرسندی از حضور هیات کشورمان در پاکستان، خواستار افزایش تبادل هیات‌ها میان دو کشور در راستای گسترش همکاری‌های همه جانبه شد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، رئیس گروه دوستی‌ پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس سنای این کشور با تاکید بر اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران و مناسبات برادرانه میان مردم دو کشور، گفت: پارلمان پاکستان حامی قوی روابط با ایران است و ما از افزایش تبادل هیات‌ها در راستای توسعه همه جانبه همکاری‌های مشترک استقبال می‌کنیم.

سناتور «طلحه محمود» روز سه‌شنبه و همزمان با دومین روز از سفر رئیس گروه دوستی ایران و پاکستان در مجلس شورای اسلامی به اسلام‌آباد، با ابراز خرسندی از حضور هیات کشورمان در پاکستان، خواستار افزایش تبادل هیات‌ها میان دو کشور در راستای گسترش همکاری‌های همه جانبه شد.

این سیاستمدار ۵۸ ساله که عضو ارشد حزب جمعیت علمای اسلام نیز هست، گفت: تعاملات پارلمانی یک عنصر خاص برای کمک به پیشبرد مناسبات میان کشورها است و می‌توان دولت را در تعامل با دیگر دولت‌ها و کشورها از جمله ملت‌های همسایه کمک کرد.

وی با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان ایران و پاکستان و ارتباطات دیرینه میان مردم دو کشور همسایه، تاکید کرد: از لحاظ همسایگی، ایران جایگاه ویژه‌ای در سیاست‌های رسمی و پارلمانی پاکستان دارد و ما از افزایش این مناسبات در همه بخش‌ها استقبال می‌کنیم.

سناتور محمود گفت: مناسبات ایران و پاکستان ریشه در مشترکات تاریخی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی دارد و ما احترام بالایی برای ارزش‌ها و عقاید متقابل قائلیم.

این سیاستمدار پاکستانی با تاکید بر لزوم توجه تهران و اسلام‌آباد بر توسعه مرزها، تجارت و کمک به بهبود وضعیت ساکنان مناطق مرزی، افزود: ثبات در مرزهای مشترک به سود دو کشور است و جلوی هرگونه خلاء که باعث سوء استفاده از سوی طرف‌های ثالث و مخالف روابط ایران و پاکستان می‌شود، را خواهد گرفت.

پارلمان پاکستان حامی قوی توسعه روابط همه جانبه با ایران است

رئیس گروه دوستی ایران و پاکستان در مجلس سنای این کشور گفت: هر دو همسایه در موقعیت بسیار مهم و حساسی در منطقه قرار گرفته‌اند. به همین دلیل ما در سال‌های اخیر شاهد برخی تحرکات طرف‌های ثالث برای ایجاد سوء تفاهم میان دو کشور بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: باید مراقب خرابکاری دشمنان مشترک باشیم و یک راهکار اساسی برای رایزنی‌های مستمر و همکاری‌های نزدیک، افزایش تبادل هیات‌ها و ارتباط در بخش‌های مختلف است.

سناتور طلحه محمود افزود: افزایش تبادل هیات‌های سیاسی و پارلمانی میان ایران و پاکستان یک ابزار مهم براه کمک به توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه است. باید مراقب توطئه آن دسته از عناصری باشیم که به روش‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به روابط دو کشور همسایه هستند.

وی بر اقدامات عملی ایران و پاکستان برای استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر، توسعه مناسبات مردمی، توسعه همکاری‌ها در حوزه گردشگری، تجارت، توریسم مذهبی، تسهیل سفرهای مردمی، برقراری پرواز مستقیم و توسعه ارتباطات جاده‌ای و حمل و نقل تاکید کرد.

مقاومت بی‌نظیر ملت ایران در برابر تحریم‌های ناعادلانه

نماینده مجلس سنای پاکستان با انتقاد از رویکرد غرب در قبال ایران و اتهامات بی‌اساس علیه این کشور، تحریم‌های ضدایران را محکوم کرد و گفت: این سیاست کاملا ناعادلانه است، در عین حال ایرانیان طی چهار دهه اخیر مقاومت بی‌نظیری را از خود نشان داده‌اند.

وی افزود: امروز ایران در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی رسیده که بیانگر مقاومت بی‌نظیر ملت این کشور در برابر تحریم‌های ناعادلانه است.

عضو ارشد حزب جمعیت علمای اسلام با اشاره به همکاری‌های اقتصادی و انرژی میان دو کشور، خواستار پیشبرد خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان شد.

ایران و پاکستان در کنار یکدیگر قرار دارند

سناتور طلحه محمود با اشاره به نیاز وحدت در جهان اسلام و انسجام ملل مسلمان برای غلبه بر چالش‌های مشترک، افزود: نیازمند افزایش تعامل و همکاری فراتر از سلیقه‌های مذهبی و عقیده‌ای هستیم و هدف اصلی ما تبیین منویات پیامبر گرامی اسلام (ص) و پیروی از مکتب اهل بیت علیهم السلام باشد.

رئیس گروه دوستی با ایران در مجلس سنای پاکستان در پایان افزود: باید در کنار یکدیگر باشیم تا دشمنان مشترک اجازه حرکت علیه روابط دوستانه ما نداشته باشند و برای این مهم باید به تبادل هیات‌ها و رایزنی‌های مستمر در حوزه‌های مختلف ادامه دهیم، زیرا ما معتقدیم دشمن جمهوری اسلامی ایران دشمن پاکستان و دشمن ما به مثابه دشمن ایران خواهد بود.

براساس این گزارش، گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان به ریاست «احمد امیرآبادی ‌فراهانی» بامداد دیروز وارد اسلام‌آباد شد. اعضای هیات کشورمان با همتایان خود در مجلس ملی پاکستان، نمایندگان کمیسیون روابط خارجی این مجلس و همچنین با نائب رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار کردند.

اعضای هیات کشورمان قرار است امروز با رئیس مجلس ملی، وزیر کشور، رئیس و اعضای گروه دوستی ایران و پاکستان در مجلس سنای پاکستان دیدار کنند.

هیات گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در مجلس همچنین قرار است با سفر به شهر کراچی در جنوب پاکستان با مقامات دولت ایالتی و پارلمانی دیدار کند./۹۸۸/

ارسال نظرات