۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۶۹۲۵۱۲

مغز متفکر نظامی ، شهید راه انسجام امت اسلامی

مغز متفکر نظامی ، شهید راه انسجام امت اسلامی
حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر گفت: شهیدهمدانی از جمله افراد نادر و مغز متفکر نظامی بودند که در صحنه های مختلف به پیروی از فرمان امام و دفاع از جمهوری اسلامی ایستادند.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر استاد حوزه علمیه با حضور در جمع طلاب همدان به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج حسین همدانی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا اظهار داشت: طلاب و فضلاء شهر همدان مقیم قم در جلسه امروز با نماینده شورای اسلامی حجت الاسلام و المسلمین فلاحی داشتند، این جلسه به مناسبت بزرگداشت ششمین سالگرد شهید دلها و قهرمان جبهه مقاومت شهید والا مقام حاج حسین همدانی بود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه ابراز داشت: این شخصیتی که در مکتب جهادی حضرت روح الله پرورش یافتند و هم در دوران مبارزه با ستم شاهی با طاغوت جنگیدند و هم بارها مورد ترور منافقین قرار گرفته و از افرادی بودند که مجاهدین خلق در همدان طرح ترور ایشان را در برنامه خود داشتند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس در جبهه های غرب و جنوب خوش درخشیدند، اذعان کرد: شهید همدانی در محور مقاومت در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام موسس بسیج نیروهای مردمی در سوریه شد و موجب گردید اماکن مقدسه سوریه با بسیج نیروهای سوری حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر بیان کرد: شهیدهمدانی از جمله افراد نادر و مغز متفکر نظامی بودند که در تمام این دوران عمر شریفشان در صحنه های مختلف به پیروی از فرمان امام و دفاع از جمهوری اسلامی ایستادند و در آخر هم حبیب گونه در راه ولایت فقیه و امت اسلام و انسجام اسلامی به شهادت رسیدند.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: شهید همدانی از محضر بزرگانی چون شهید محراب آیت الله مدنی و آیت الله نوری همدانی بهره بردند و از عمق جان به مقام معظم رهبری عشق می ورزیدند و فعالیت های خودشان را جزیی از زمینه سازی های ظهور امام زمان علیه السلام می دانستند.

ارسال نظرات