۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۹۲۷۵۳
بشار اسد در دیدار هیئت روس:

خروج آمریکا از افغانستان نشان دهنده افول نقش واشنگتن است

خروج آمریکا از افغانستان نشان دهنده افول نقش واشنگتن است
رئیس جمهوری سوریه میزبان هیاتی از روس بود که در جریان این دیدار زمینه‌های همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با الکساندر لاورنتیف فرستاده ولادیمیر پوتین و سرگئی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه و هیأت همراهش دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار درباره همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم، اقتصادی، تجاری بحث و گفتگو شد.

لاورنتیف و ورشنین تاکید کردند که این سفر در راستای دستورات پوتین برای تقویت همکاری و توسعه روابط با سوریه در همه زمینه‌ها است.

هیأت روسی بر آمادگی روسیه برای شرکت در بازسازی سوریه و زیر ساخت‌های آن که تروریست‌ها آنرا ویران کرده اند و مشارکت در طرح‌های انرژی و کشاورزی به گونه‌ای که منافع دو کشور را برآورده سازد، تاکید کرد.

در این دیدار آخرین تحولات میدانی سوریه و آخرین رخداد‌های بین المللی و منطقه مورد رایزنی قرار گرفت.

بشار اسد در این دیدار گفت: این رویداد‌ها و تحولات که در رأس آن‌ها خروج آمریکا از افغانستان است گواهی کاهش نقش آمریکا و متحدانش است و این تقویت امنیت و صلح و ترسیم آینده منطقه با اراده ملت‌های منطقه بدون دخالت خارجی را طلب می‌کند و کشور‌های منطقه و همسایگان باید در این راستا حرکت کنند.

در این دیدار همچنین موضوعات مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه بررسی و بر اهمیت ادامه روند سیاسی به منظور دست یابی به توافق برگرفته از اصول ملت سوریه و حافظ حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن، تاکید شد./۹۸۸/

منبع: سانا

ارسال نظرات