۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۹۲۸۹۱
معاون امور مجلس سازمان اوقاف کشور:

اوقاف حامی نخبگان و مجموعه‌های دانش بنیان است

اوقاف حامی نخبگان و مجموعه‌های دانش بنیان است
اصفهان _ حجت الاسلام نوری‌زاد با اشاره به ظرفیت‌های استان اصفهان در حوزه وقف، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همواره حامی شرکت های دانش بنیان و نخبگان علمی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ناصرالدین نوری‌زاد معاون امور استانها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه وقف و فرهنگ وقف منحصر در اسلام نیست و ریشه در تاریخ بشریت دارد، گفت: اسلام وقف را جهت داد و ما امروز شاهد آثار و برکات وقف در اقصی نقاط جهان اسلام هستیم. وقف ریشه در باورهای دینی ما دارد و چشمه همیشه جاری است که توسط واقفان خیر اندیش برای بهره بردن همه مردم در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به کارگیری نیروی انسانی کارآمد و طرح و برنامه برای اجرای نیات واقفین و حفظ موقوفات از سرمایه‌های سازمان اوقاف است، بیش از یک و نیم میلیون موقوفه در کشور وجود دارد که این سرمایه عظیمی است و البته کشف و حراست موقوفات از جمله اقداماتی است که در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار دارد.

حجت الاسلام نوری‌زاد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشور، اظهار کرد: تأمین و توزیع بسته‌های معیشتی و ایفای نقش در کمک‌های مؤمنانه از جمله اقداماتی است که اوقاف عهده‌دار آن بوده و بسته‌ها و سبدهای بهداشتی و معیشتی متعددی توسط اوقاف در کشور توزیع شده است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در زمینه شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان از اقدامات اوقاف است، چرا که برخی واقفان املاک و زمین‌هایی را برای گسترش و توسعه فعالیت‌های علمی و دانش بنیان وقف کرده‌اند و اوقاف در این زمینه حامی شرکت های دانش بنیان و نخبگان علمی بوده است و با دریافت و بررسی طرح‌های علمی به حمایت از آنها پرداخته است.

معاون امور مجلس و استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به ظرفیت‌های بسیار زیاد استان اصفهان در حوزه وقف اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۱۶ هزار موقوفه در استان اصفهان وجود دارد و این ظرفیت بسیار عظیمی است، تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در امامزادگان از جمله برنامه‌هایی است که اوقاف نسبت به آن تأکید دارد و امروز شاهد فعالیت های گسترده فرهنگی، قرآنی و مشاوره‌ای در بقاع متبرکه هستیم.

حجت الاسلام نوری‌زاد با بیان اینکه حدود ۸۳۰ نیت وقف در کشور احصا شده است، تصریح کرد: وقف برای فعالیت‌های علمی، فرهنگی، ترویج کتاب و کتابخوانی و تأسیس کتابخوانه، برای تهیه جهیزیه و تسهیل ازدواج جوانان، درمان ناباروری، فرهنگ سازی در زمینه فضای مجازی، حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست از جمله نیاتی است که نیاز به فرهنگ سازی و ترویج در جامعه دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سازمان اوقاف دست ما برای سرمایه‌گذاری در همه حوزه‌ها باز نیست، بلکه باید اقدامات ما معطوف به نیات واقفین باشد، باید تلاش کنیم فرهنگ‌سازی در زمینه وقف به ویژه با نیات جدید را افزایش داده و از ظرفیت‌های موجود به صورت ویژه استفاده کنیم./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات