۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۹۲۹۲۱

دیدار سرکنسول ایران در بصره با مدیر دفتر آیت الله یعقوبی در مشهد

دیدار سرکنسول ایران در بصره با مدیر دفتر آیت الله یعقوبی در مشهد
خراسان رضوی - سر کنسول ایران در بصره ضمن حضور در دفتر آیت الله یعقوبی در مشهد با شیخ عمار هلالی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، علی عابدی، سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره و هیئت همراه وی ضمن حضور در دفتر آیت الله یعقوبی از مراجع نجف با حجت الاسلام شیخ عمار هلالی مدیر این دفتر دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که مسئول موکب های حسینی حرمین شریفین حسینی و عباسی در استان بصره حاج منذر حمید نزال نیز حضور داشت همگی مورد استقبال گرم جناب شيخ عمار الهلالی قرار گرفتند.

عابدی ضمن تقدیر و تشکر از موکب های حسینی در عراق به ویژه موکب های مستقر در مرز شلمچه که در کمال و کیفیت سفر اربعین نقش داشتند از موکب دفتر حضرت آیت الله یعقوبی در بصره به عنوان مهم ترین موکب ها که خدمات زیادی به زائران و عزاداران ایرانی نام برد.

وی با اشاره به حضور گسترده و شگفت آور زائران در ایام اربعین، همت صاحبان موکب ها و اهالی شریف بصره در ارائه خدمات به زائران در اسرع وقت را نشان دهنده اخلاص مردم این کشور کریم و پیروان واقعی اهل بیت(ع)دانست.

عابدی ضمن تاکید بر نقش بزرگ مرجعیت دینی در زمینه مشارکت موکب های عراقی در خدمت رسانی به زوار امام رضا علیه السلام در دهه آخر صفر به نقش پر رنگ دفتر حضرت آیت الله یعقوبی در مشهد مقدس در احیای شعائر الله و برپایی موکب های خدمت رسانی در طول سال و در این مناسبت خاص اشاره کرد و از خدمت رسانی بیش از 12 موکب عراقی در این زیارت میلیونی در این شهر مقدس با هماهنگی نماینده موکب های حسینی در استان بصره خبر داد.

شيخ عمار الهلالی به نوبه ی خود از سرکنسول ایران در بصره و هیئت همراهش و نماینده موکب های حسینی حاج ابو علی برای این پیش قدمی تشکر کرد، و این که دوستداران اهل بیت علیهم السلام را در مناسبت های بزرگی مثل این مناسبت گرد هم آورده عمل سخاوتمندانه ای دانست و بر این اساس از کنسول ایران خواستار تسهیل ورود موکب های عراقی برای مشارکت در مناسبت ها و فرصت برای شرکت در عزاداری أئمة اطهار و حضرت زهراء بتول سلام الله عليها شد./933/پ210/

جواد رستمی
ارسال نظرات