۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۹۲۹۵۳
مدير مدارس حوزه علميه خراسان:

یادواره شهداي مدارس علمیه صاحب‌الزمان و حضرت مهدی برگزار می‌شود

یادواره شهداي مدارس علمیه صاحب‌الزمان و حضرت مهدی برگزار می‌شود
خراسان رضوی ـ حجت الاسلام خاني مراسم یادواره 29 شهید مدارس علمیه صاحب‌الزمان و حضرت مهدی(عج) و نکوداشت استاد امامی‌پور، موسس اين مدارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام خاني، مدير مدارس حوزه علميه خراسان و دبير ستاد برگزاری یادواره 29 شهید مدارس علمیه صاحب‌الزمان و حضرت مهدی(عج) و نکوداشت حجت‌الاسلام و المسلمین امامی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، گفت: این مراسم به ‌همت جمعی از شاگردان این استاد و با همکاري حوزه علمیه خراسان و دیگر نهادهاي حوزوي، شنبه 1 آبان1400، بعد از نماز عشا در مسجد فقیه سبزواري مشهد برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: رهبر معظم انقلاب و بزرگان حوزه علمیه، تأکید فراوانی درباره تکریم اساتید و زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدا دارند که این مراسم در این راستا و جهت ارائه الگوي مطلوب بزرگداشت مقام اساتید و نیز قدمی جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خانی با اشاره به اینکه استاد امامی‌پور از واقفان برتر بوده‌اند، گفت: همچنین در این مراسم نگاهی به مسئله وقف داریم که توسط بزرگان حوزه‌های علمیه و جهت ساخت‌وساز مدارس، توجه جدی به آن صورت می‌گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه به دو صورت حضوری و وبیناری برگزار می‌شود، گفت: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدي، نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي و عضو شوراي عالی حوزه علمیه خراسان، در اين همايش سخنراني خواهد كرد.

حجت‌الاسلام خانی با بيان اینکه جمعی از شاگردان حجت‌الاسلام والمسلمین امامی‌پور نیز در این مراسم به بیان خاطراتی از ایشان می‌پردازند، گفت: همچنین در این مراسم، از کتاب «ما صاحب داریم» (زندگی‌نامه استاد و 29 شهید پرورش‌یافته در مدرسه) و سایت «شبکه امامی‌پور» (شبکه اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و ایجاد ارتباط علمی و فرهنگی بین شاگردان و فارغ‌التحصیلان این دو مدرسه) رونمایی خواهد شد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین امامی‌پور، مدیر و پایه‌گذار دو مدرسه علمیه صاحب‌الزمان و حضرت مهدی(عج) است که تاکنون 800 طلبه تربیت کرده و فعالیت‌هایي در منطقه طلاب مشهد مثل ساخت دو مسجد، ساخت درمانگاه، تأسیس صندوق قرض‌الحسنه و... باعث ایجاد جایگاه اجتماعی خاصی در میان طلاب و مردم منطقه شده است./د101/

ارسال نظرات