۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۲
کد خبر: ۶۹۳۰۸۶
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

طب سنتی عامل استقلال در علم پزشکی است

طب سنتی عامل استقلال در علم پزشکی است
اصفهان _ حجت‌الاسلام میرزایی با اشاره به توطئه دشمنان از طریق غربی بودن علم پزشکی، گفت:برای تعلیم و تربیت و اصلاح اخلاق و رفتار مردم هم باید در زمینه طب مستقل بشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، عصر روز گذشته در همایش علم تدبیر و بهبود بدن که از سوی مجموعه بهشت برگزار گردید، با بیان اینکه آیه «هو معکم أین ما کنتم، والله بما تعملون بصیر» معنای عرفی هم دارد، گفت: این آیه به ما می‌گوید هرزمان چیزی می‌خواهیم خداوند در کنار ما و برای ما است و هرچیزی بخواهیم کمک رسان ما خواهد بود.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه ما مجبور به بنده بودن هستیم اما برای انتخاب اینکه بنده چه کسی باشیم دارای اختیار هستیم، خاطرنشان کرد: هیچکس نمی‌تواند ادعا کند آزاد مطلق است، همه ما بنده هستیم ولی باید انتخاب کنیم بنده چه کسی، همه ما زنده هستیم ولی اینکه چگونه زندگی کنیم را خودمان باید انتخاب کنیم، همانطور که مجبور به مرگ هستیم اما سبک زندگی ما نحوه مرگ ما را مشخص خواهد کرد.

وی سلامتی، امنیت، غنا، قناعت و انیس موافق را تعیین کننده سبک زندگی انسان برشمرد و اظهار کرد: عقل، دین، حسن ادب، حسن اخلاق و حیا ارزش انسان را مشخص می‌کند. سبک سیاق امروزی آموزش علم بهبود و سلامت بدن این است که افراد درس بخوانند و وارد دانشگاه بشوند و علم پزشکی را بیاموزند، سبک قدیمی هم که به آن علم طب اسلامی و طب سنتی می‌گفتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در پیش از زمان ظهور تنها ۲ باب از ابواب علوم کشف می‌شود، تصریح کرد: امام زمان (عج) که ظهور می‌کنند همه ابواب علوم گشوده خواهد شد، این علوم در چهار ساحت محیط، بدن، طبیعت و ماوراء است. این ساحت‌ها هندسه چهار وجهی را ایجاد می‌کنند که هم منشأ کمال و صحت انسان باشند هم منشأ نقص و بیماری در انسان ممکن است باشند.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در افراد وجود دارد نظیر پرخاشگری ممکن است عوامل مختلفی داشته باشد، از مشکلاتی در زمان کودکی تا مشکلاتی در سبک زندگی و شغل و دیگر عوامل مختلفی که ممکن است به این موضوع دامن بزند. بنابر روایت به ازای هر فرزند آدم دو فرزند از فرزندان شخص ابلیس برای هرفرد وجود دارد. خداوند می‌فرماید یکدیگر را با نام نیکو خطاب کنید تا شیاطین برشما مسلط نشوند.

فواید طب سنتی برای جامعه و کشور بسیار است

حجت‌الاسلام میرزایی در ادامه عنوان کرد: برای رشد و حفظ سلامتی بشریت باید چهار نسخه جسمی، روحی، محیطی و ماوراءالطبیعه در اختیار باشد تا حکیم برای رشد،تعالی یا رفع اختلال فرد بتواند اقدام مؤثر را انجام بدهد، در مقابل طب رایج طب سنتی وجود دارد و منظور ما آن چیزی که آقای تبریزیان می‌گوید اصلا نیست، طب جدید و طب سنتی از نظر روش تحقیق کاملا متفاوت است و در عرصه‌های دیگر نیز تفاوت‌هایی دارند و باید به صورت تخصصی این تفاوت‌ها و روش‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه انحصار اقتصادی دارو و درمان به شیوه غربی را ما با طب سنتی خواهیم شکست، اظهار کرد: شرایط کنونی و عدم استقلال ما در پزشکی باعث می‌شود دشمن بتواند به ما فشار وارد کند و در شرایط خاص بر ما فشار وارد کند، برای تعلیم و تربیت و اصلاح اخلاق و رفتار مردم هم باید در زمینه طب مستقل بشویم، ویژگی دیگر این است اصطلاحات تخصصی طب سنتی قابل فهم برای عموم مردم است و همه به خوبی می‌توانند درک صحیحی از مشکلات خود و امراض و بیماری‌ها باشند، برای اقتصاد خانواده‌ها نیز رواج طب سنتی بسیار مفید است.

فراگیری طب سنتی نیازمند سالها کوشش و تلاش عملی و علمی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر فواید همه جانبه طب سنتی برای کشور و مردم، تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم برای دستیابی به علوم مختلف و خدمت به جامعه و رفع مشکلات و نیازهای مردم، فراگیری طب سنتی نیازمند کوشش و تلاش بسیار است و حکیم شدن و دانشمند شدن و توانمند شدن در این زمینه نیازمند سالها تلاش و کوشش و کار علمی و دستیابی به حکمت است و البته نیت خالص داشتند در این زمینه بسیار لازم و ضروری است.

وی با اشاره به ناتوانی بشریت در مقابله با کرونا به اثربخشی فعالیت‌های درمانی حجت الاسلام شاهمرادی مدیر مجموعه بهشت در پیشگیری و درمان امراض مختلف از جمله کرونا اشاره کرد و گفت: آموزش طب سنتی مشکل و منع قانونی ندارد و البته برای انجام دادن کارهای جدید جرأت و جسارت لازم است، و امیدوار هستیم در آینده بتوانیم مشکلات قانونی این عرصه را برطرف کنیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات