۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۸۲۲۰۹
حجت الاسلام میرزایی:

بحران آب زنگ خطری که شنیده نمی‌شود

بحران آب زنگ خطری که شنیده نمی‌شود
اصفهان - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعارض منافع مانع حل مشکل آب اصفهان شده، باید مأموریت دولت آینده حل مشکل آب کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه تعارض منافع باعث شده است در خصوص حل مشکل آب اصفهان مسؤولان کوتاهی داشته باشند، گفت: مسائل مربوط به برخی استان‌های همجوار اصفهان یکی از ملاحظاتی است که باعث می‌شود برخی مسؤولان دلسوز نظام در این زمینه کوتاه بیایند اما برخی مسؤولان هم بخاطر منافعی خاص و تعارض منافع خود در خصوص آب اصفهان و استانهای همجوار کوتاهی دارند.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه موضوع آب صرفا یک مسأله علمی نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به قراردادهایی که وجود داشته است پروژه‌های آبرسانی به درستی پیش نرفته و چند سال پیش باید سد برای آبگیری تونل و آبرسانی به زاینده‌رود احداث می‌شده است، پروژه بهشت آباد اصلا شروع نشده که بگوییم متوقف شده است، طرح بهشت آباد باید اتفاق می‌افتاده و پس از آن آب یزد منتقل می‌شده است اما چنین اتفاقی رخ نداده و بدون بهشت آباد آب انتقال یافته است.

وی در ادامه افزود: این ایده همیشه در وزارت نیرو بوده است که حکمرانی منطقه‌ای حوضه آبریز زاینده‌رود فراتر از تقسیم بندی‌های سیاسی باشد، در خصوص حوضه آبریز زاینده‌رود مدیری از کرمان منصوب شده است که محل اشکال است و امیدوار هستیم شبهات موجود در خصوص این مدیر کرمانی برطرف بشود و شبهه انتقال آب زاینده‌رود به کرمان باید برطرف بشود.

حجت الاسلام میرزایی مشکل آب را از معضلات مهم کشور برشمرد و اظهار کرد: بسیاری از استانهای کشور حتی گلستان مشکل آب دارند و این مشکل آب باید در هر دولتی که مستقر می‌شود، موضوع اصلی دولت باشد و کشور از این مشکل مهم عبور کند.

دشمن به دنبال ساقط کردن اصفهان به عنوان ستون خیمه انقلاب است

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اصفهان را از ستون‌های خیمه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مسأله آب قطعه کوچکی از یک نقشه بزرگ برای آسیب زدن به این استان با هدف آسیب زدن به انقلاب اسلامی است، مسأله هوا و محیط زیست دیگر مشکل اصفهان است، همچنین مشکلات اقتصادی گریبانگیر استان اصفهان است، اجازه تأسیس صنایع در کنار مخازن و معادن سنگ آهن در کرمان باعث می‌شود ذوب آهن و فولاد مبارکه توان رقابت خود را از دست بدهند و این یک چالش اقتصادی برای استان و کشور خواهد بود، مزیت استان اصفهان بحث نیروی انسانی است که در کشور کمترین توجه به این مزیت و ویژگی استان اصفهان می‌شود.

حجت الاسلام میرزایی ادامه داد: به نظر می‌رسد در زمینه آب دست‌های پنهانی وجود دارد که می‌خواهد اصفهان با مشکل آب مواجه بشود تا اصفهان از هستی ساقط بشود و کمر اصفهان را بشکنند، در زمینه انتقال آب سمیرم به کرمان هشدار جدی به آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور داده شده است تا دست از تلاش برای این پروژه بردارد و آسیب دیگری به آب اصفهان وارد نکند.

مأموریت دولت آینده حل مشکل آب کشور است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت آینده اگر دولت انقلابی بود باید وارد مقابله با مافیای فولاد، نفت و پتروشیمی بشوند، تصریح کرد: دولت آینده باید به فکر نقشه راه حل مشکل آب کشور باشد و مأموریت دولت جدید به ریاست هرشخصی از هرجناحی که باشد باید حل مشکلات کشور در زمینه آب باشد و قطعا مجلس انقلابی مطالبه آب مردم را با قوت پیگیری خواهد کرد.

گفتنی است نمایندگانی از کشاورزان و حق آبه‌داران شرق اصفهان در ادامه این جلسه دیدگاه‌ها و مشکلات خود را با حجت الاسلام میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مطرح کردند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات