۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۶۹۸۷۷
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

حل مشکلات اقتصادی ناشی از خلق پول با طلا ممکن می شود

حل مشکلات اقتصادی ناشی از خلق پول با طلا ممکن می شود
اصفهان - حجت الاسلام میرزایی گفت: بعضی از معاملات مردم با دلار انجام می‌گیرد، یعنی اقتصاد کشور از فدرال رزرو آمریکا کنترل خواهد شد، راه حل این مشکل استفاده از طلا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری و رونمایی از کتاب های نظریه پولطلا و احیای پولطلا، با بیان اینکه باید یک سؤال اساسی را پاسخ بدهیم تا مسیر ما مشخص شود، گفت: این سؤال این است که آیا وضعیت کنونی جهانی که در آن زندگی می‌کنیم را می‌پسندیم و مطلوب می‌دانیم یا خیر و آیا این تمدن و فرهنگی که برجهان حاکم شده است را قبول دارید یا قبول ندارید؟ اگر کسی این مسیر را قبول دارد را باید با همان زندگی کند و عوارض آن را هم بپذیرد.

وی ادامه داد: فرمانروایان دنیا تعداد محدودی هستند و کسی که شرایط را مطلوب می‌داند باید با آن زندگی کند، اما اگر کسی این مسیر را نمی‌پسندد باید به دنبال تغییر باشد، تمدن اسلامی با تمدن غرب و لیبرال دموکراسی قابل جمع نیست، تعارضات موجود به وضوح قابل مشاهده است و اما اگر تمدن غرب را نمی‌پذیریم باید تغییرات خودمان را پدید بیاوریم.

 

شاخصه ما در تحقق تمدن اسلامی دیدگاه‌های کنونی نیست

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه تمدن نوینی که می‌خواهیم پایه گذاری کنیم به معنای بازگشت به تمدن اسلامی گذشته نیست، تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی به معنای داشتن مزیت‌های تمدن اسلامی گذشته و نوآوری‌ها و دستاوردهایی در عصر حاضر است، اگر کسی حرف تمدنی می‌زند باید در حوزه دارایی، دانایی، زیبایی، توانایی و اراده و اختیار به عنوان ۵ محور اصلی حیات بشر ارائه راهکار کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاخصه ما در تحقق تمدن نوین اسلامی تمدن کنونی و دیدگاه‌های کنونی نیست، اشکال ما به تمدن غرب و شرایط موجود مبنایی است نه بنایی، اگر مسیری در انحراف باشد هر قدمی در آن مسیر برداری به مسیر انحراف می‌رویم، موتور محرک اقتصادی، فرهنگی که زیربنای تمدن غربی است، بر مبنای ربا است و فرهنگ اسلامی در مقابل ربا قرض الحسنه را مطرح می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فرهنگ غرب هرکسی می‌تواند هرمقدار ثروت به هر روشی کسب کند، اظهار کرد: کسی که در نظام جنگل زندگی می‌کند و قدرت و نفوذ برتر دارد قطعا به دیگران اهمیت نمی‌دهد و کارتل‌ها و مافیاها احترامی برای دیگران قائل نیستند، نظام تمدنی غرب هر لذت جویی را مجاز می‌داند و این دقیقاً برخلاف قرآن کریم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عمده کارکردهای نظام بانکی کنونی را غیرقابل قبول در نظام تمدن اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز در بانک‌های کشور ما و سایر کشورها کسانی در بانک سپرده گذاری می‌کنند که ثروتی دارند، بانک ثروتمند را ثروتمندتر می‌کند و به کسی وام می‌دهد که توان مالی ندارد، بنابر این طبقه مستضعف جامعه وام می‌گیرد و اصل وام را بانک‌های ما با سود از آنها بازپس می‌گیرد و طبقه مستضعف را ضعیف‌تر می‌کند.

 

مردم برای ثروتمندان و نظام بانکی کار می‌کنند

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه ثروتمندان در بانک سپرده‌گذاری می‌کنند و مردم برای آنها و نظام بانکی کار می‌کنند، تصریح کرد: چنین نظام بانکی روحیه کار کردن و تلاشگری را از جامعه می‌گیرد و ما را با جامعه‌ای مواجه می‌کند که در تأمین نیازهای خود ناتوان است، شکاف طبقاتی که بانک پدید می‌آورد آرامش را از جامعه می‌گیرد و باعث بروز بحران می‌شود.

وی نتیجه چنین سیستم اقتصادی که با آن مواجه هستیم را انحطاط و انحراف عنوان کرد و گفت: به شکل طبیعی در چنین جامعه‌ای افراد تبدیل به گرگ می‌شوند و تلاش می‌کنند از یکدیگر به هر نحوی برداشت کنند و چنین جامعه‌ای پایبند به کرامت‌های اخلاقی نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خلق پول اعتباری را نیازمند یک دستور دانست و تصریح کرد: شخص رییس جمهور می‌گوید فتوای امام خمینی این بود که ارز مال دولت است و قیمت ارز هم در اختیار دولت است، یعنی من کاری ندارم به اینکه برمبنای معادلات قیمت ارز باید چقدر باشد، من امروز کسری بودجه دارم و سرمایه دار اصلی طلا بانک مرکزی است و دولت هرطور که بخواهد دلار و طلا را قیمت گذاری می‌کند و برای خودش ثروت ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه دولت در حال پر کردن خزانه‌های خود و تخلیه جیب مردم است، افزود: دولت این کار را با یک دستور انجام می‌دهد، برده‌داری نوین در نظام اقتصادی کنونی شکل گرفته است، امروز بانک‌ها به همان روشی که ثروتمندان در گذشته با مستضعفین رفتار می‌کردند با مردم رفتار می‌کنند، بانک رسما اسم ربا تغییر داده و می‌خواهد با تغییر اسم یک کار زشت آن را زیبا جلوه دهد و این سیستم ربوی عملا اخذ حاصل دارایی مردم و برده‌داری نوین است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکل مال به باطل یعنی کسب پول و ثروت به ناحق و کسب مال بدون انجام دادن کار است، سیستم مالی کشور ما زندگی مصرفانه و مصرف گرایی را در جامعه ترویج می‌کند و مدیریت اقتصاد ما در جاهایی صریحا قمار است و شکل‌های تازه‌ای از قمار را در بازار پولی و مالی شاهد هستیم و نتیجه آن کینه و غضب افراد نسبت به یکدیگر است که نتایج بسیار خطرناکی به دنبال دارد.

 

طلا باید جایگزین دلار شود

وی با اشاره به اینکه ریال ما توان حفظ ارزش کالا و خدمات را ندارد، تصریح کرد: امروز در تهران بعضی از مبادلات با دلار انجام می‌گیرد، یعنی اقتصاد جمهوری اسلامی از فدرال رزرو آمریکا کنترل خواهد شد و عواقب امنیتی و اقتصادی گسترده‌ای به دنبال دارد، امروز برای اینکه کسی آقای خود و نوکر خود باشد باید جایگزین دلار را در کشور پدید بیارد و آن چیزی جز طلا، نقره و فلزات گرانبها نیست.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه نخستین گام در خصوص حل مشکلات موجود ناشی از خلق پول استفاده از طلا در معاملات است، گفت: طرح دوفوریتی را به مجلس ارائه داده‌ام که با استقبال و همراهی نمایندگان نیز همراه شده است، بنابر بند دال قانون پولی و بانکی مسکوکات طلا رواج قانونی ندارد و این طرح خواستار اصلاح این قانون و رواج قانونی مسکوکات طلا است.

حجت الاسلام میرزایی اظهار کرد: برای به دست آوردن طلا باید مراحل گسترده و فرآیند استخراج انجام بگیرد و اینطور نیست که مانند ریال رییس جمهور یک دستور بدهد و خلق پول صورت بگیرد، همین مسأله می‌تواند مانع مشکلات اقتصادی بسیاری که برخاسته از پول اعتباری و خلق پول است بشود و دیگر دولت‌ها نمی‌توانند از طریق خلق پول کسری بودجه خود را حل کنند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات