۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۶۶۲۴۷۴
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

هدف سند ۲۰۳۰ استحاله فرهنگی کشور است

هدف سند ۲۰۳۰ استحاله فرهنگی کشور است
اصفهان - حجت الاسلام میرزایی گفت: سند ۲۰۳۰ در حاشیه برجام پذیرفته شده است و اهداف آن نظیر استحاله فرهنگی کشور در سخنان رییس جمهور قبلی آمریکا به خوبی مشهود است.

حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه در مذاکرات برجام، یک سری مذاکرات حاشیه‌ای هم وجود داشت، گفت: مسائلی از این مذاکرات را در صحبت‌های باراک اوباما رییس جمهور قبلی آمریکا می‌توانیم مشاهده کنیم، که به تدریج نوع نگاه و فرهنگ مردم ایران باید تغییر کند.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه افزود: تغییر در فرهنگ جامعه ایران و از بین رفتن آرمان‌های مثل جهاد، ایثار و شجاعت از جمله مسائلی است که در صحبت‌های اوباما نیز می تواند مشاهده کرد، با از بین رفتن چنین آرمان‌هایی جامعه به سمت خلاف اخلاق و خلاف فطرت خواهد رفت و چیزی شبیه به جامعه آمریکایی و اروپایی ایجاد خواهد شد و چنین چشم اندازی تنها از طریق آموزش و پرورش و مسائل آموزشی نسل آینده این کشور یعنی کودکان و نوجوانان محقق خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای استحاله فرهنگی کشور از طریق نفوذ فرهنگی و اجرای سندهایی نظیر 2030، اظهار کرد: متأسفانه افرادی درون دولت این سند را پذیرفته و در حال اجرای آن هستند و این در حالی است که اجرای سند 2030 به تصویب مجلس هرگز نرسیده است و حتی مجلس دهم هم حاضر به پذیرش آن نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی سند 2030 را طرحی برای پروژه نرمالیزاسیون ایران توصیف کرد و گفت: در حاشیه برجام این سند پذیرفته شده است و به کشور آورده شده و طرحی است برای استحاله فکری و فرهنگی نسل آینده کشور و با همین هدف هم در آموزش و پرورش برخی افراد در حال اجرای آن هستند./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات