۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۹۳۴۴۱
عضو حزب‌الله:

مأموریت «القوات اللبنانیه» مقابله با مقاومت است

مأموریت «القوات اللبنانیه» مقابله با مقاومت است
نبیل قاووق عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان گفت که مأموریت حزب «القوات اللبنانیه» به رهبری «سمیر جعجع» فتنه‌افروزی و مقابله با مقاومت است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نبیل قاووق عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان اظهار داشت: حزب القوات اللبنانیه از سال ۲۰۰۹ از عربستان سعودی و آمریکا برای فتنه افروزی و مقابله با مقاومت کمک دریافت کرده است.

وی افزود: اسناد ویکیلیکس از تلاش‌های حزب القوات اللبنانیه برای دریافت پول و سلاح برای هدف قرار دادن مقاومت پرده برداشته است.

عضو شورای مرکزی حزب الله اضافه کرد: برجسته ترین متحد این حزب بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ از همراهی با آن خودداری کرد. آنها به ما گفتند که این حزب تغییر نمی‌کند، بلکه در راستای پروژه واحدی به نام جنگ‌افروزی فعالیت می‌کند.

قاووق ادامه داد: پروژه عناصر القوات، خطر موجودیتی واقعی برای لبنان و آینده این کشور است؛ زیرا این حزب، سیاست آمریکا و عربستان را در پیش گرفته که مبتنی بر کشاندن لبنان به سمت جنگ داخلی است.

این عضو حزب الله بیان کرد: وقایع بیروت نشان داد که ماهیت مجرمانه عناصر القوات تغییر نکرده و پروژه این حزب، آغاز مجدد جنگ داخلی است.

مردم لبنان روز ۱۴ اکتبر در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار تابستان ۱۳۹۹ بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزیران و نمایندگان این کشور راهپیمایی و تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند اما به یکباره در منطقه «الطیونه» با تیراندازی افراد ناشناس از بالای پشت بام‌ها مواجه شدند؛ اقدامی که موجب کشته شدن هفت نفر از هواداران حزب الله و جنبش امل و مجروح شدن ۶۰ نفر دیگر شد.

جنبش‌های حزب‌الله و امل به دنبال این جنایت در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که عوامل حمله به مردم، گروهی وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» به سرکردگی «سمیر جعجع» بوده‌اند.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز شنبه در آخرین اظهار نظر خود درباره این اتفاق گفت: آخرین تلاش‌های فتنه‌انگیز همان اتفاقی است که در «الطیونه» به دست «القوات اللبنانیه» (حزب نیروهای لبنانی) انجام شد و بسوی راهپیمایانی که بصورت مسالمت‌آمیز به بازپرس قضایی اعتراض داشتند، تیراندازی کردند و ما نیز در این رویارویی موفق شدیم زیرا با صبر و درایت، فتنه را در نطفه خفه کردیم.

وی افزود: ما تحقیقات و نتایج آن را پیگیری خواهیم کرد و عاملان آن را طبق نظام مورد تایید لبنان مجازات خواهیم کرد تا به کسانی که به زندگی مردم دست اندازی می‌کنند پایان دهیم./۹۸۸/

منبع:العهد

ارسال نظرات