۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۹۳۴۸۹
حجت‌الاسلام ذوالنور در بازدید از خبرگزاری رسا:

برخی به اسم مطالبه گری اصول را زیر پا می گذارند/ موضع رسا، اصلاح و خیرخواهی است

برخی به اسم مطالبه گری اصول را زیر پا می گذارند/ موضع رسا، اصلاح و خیرخواهی است
حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه خبرگزاری رسا در مسیر صحیح مطالبه گری گام برداشته، گفت: این رسانه حوزوی در پی حفظ و تقویت آرمان ها و ارزش های انقلاب است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز، در بازدید از خبرگزاری رسا، ضمن تقدیر از رویکرد خبرگزاری رسا در پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب و تقویت حوزه انقلابی گفت: در گذشته حوزه های علمیه رسانه ای که هم اخبار حوزه های علمیه را منتشر کند و همچنین رسانه ای خودی و محرم نظام اسلامی باشد، وجود نداشت، اما با آغاز به کار خبرگزاری رسا شاهد گشایشی در حرکت های عدالت خواهانه، نقد ارزشی و انقلابی بودیم.

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه نقد و مطالبه گری خبرگزاری رسا، دلسوزانه و اصلاحی است، تصریح کرد: خط و مشی خبرگزاری رسا تا کنون اینگونه بوده که مطالبه گری سهم خواهی از نظام اسلامی نداشته، بلکه مطالبه گری برای نظام داشته و همچنین همواره برای حوزه دلسوزی کرده است.

وی با بیان اینکه خبرگزاری رسا مسیر دلسوزانه ای را برای انقلاب و نظام و مرجعیت دنبال می کند، افزود: ما نمی توانیم جلوی انتشار اخبار را بگیریم، اما اگر اخبار از طریق ما بیان نشود، دیگران این اخبار را اطلاع رسانی می کنند، اما اگر ما اتفاقات جامعه را اطلاع رسانی کنیم از روی موضع دلسوزانه، اصلاح و خیرخواهی خواهد بود.

برخی به اسم مطالبه گری اصول را زیر پا می گذارند/ موضع رسا اصلاح و خیرخواهی است

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه خبرگزاری رسا حرمت علما و بزرگان حوزه را حفظ و صیانت کرده است، ابراز داشت: متأسفانه گروه هایی به عنوان عدالت خواه و مطالبه گر در حوزه فعالیت می کنند، اما همه مسائل حوزه را زیر سؤال می برند.

وی با انتقاد از عملکرد و رفتارهای نامطلوب برخی از جریان های مطالبه گر حوزوی، تصریح کرد: برخی جریانات به نام حوزه که در حقیقت ریشه حوزوی ندارند و تازه به دوران رسیده هستند؛ این گروه ها هیچ هزینه ای برای انقلاب ندادند، از این رو ممکن است که حرکت های تندی به عنوان نقادی و مطالبه گری در حوزه انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر فردی که مدعی حرکت انقلابی در حوزه است، باید ذی سهم در انقلاب اسلامی بوده و برای نظام اسلامی هزینه داده باشد، یا اینکه در چارچوب اصول، آرمان ها و اهداف انقلاب و زیر چتر ولایت فقیه حرکت کند، نه اینکه ارزشهای نظام را به چالش بکشد.

حجت الاسلام ذوالنور ابراز داشت: برخی جریان های مطالبه گر در جلسات خود مطالبی را بیان می کنند، که اگر مطالب آنها با سخنان فرد مساله دار، مغرض آمریکایی، صهیونیستی و منافقین خارج نشین علیه انقلاب و نظام اسلامی مقایسه و نام گوینده حذف شود، نمی توان تشخیص داد که این سخنان از جریان مطالبه گر یا از فرد منافق و مغرض بیان شده، اما متأسفانه برخی گروه های مطالبه گر در هدف قرار دادن اصول، آرمان ها و پایه های انقلاب این گونه رفتار می کنند.

وی بیان اینکه خبرگزاری رسا در مسیر صحیح مطالبه گری گام برداشته است، گفت: برخی مقید هستند که از چارچوب ها و خطوط قرمز خارج شوند، اما برخی به نگهبانی و صیانت از چارچوب و ارزش های انقلاب می پردازند، اما این رسانه حوزوی در حفظ و تقویت آرمان ها، ارزشها، صیانت از حرمت ها و خطوط قرمز نظام اسلامی حرکت کرده است.

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات