۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۹۳۶۹۵
معاون نصرالله در اجلاس وحدت اسلامی در صنعاء؛

مقاومت یمن نشانه اصالتش است

مقاومت یمن نشانه اصالتش است
شخصیت‌های مختلف از جمله معاون حزب‌الله در نشست امروز یمن بر وحدت امت اسلام تأکید کردند و مواضع ملت یمن در قبال فلسطین با وجود شرایط سختی که خود دارند را ستودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، انجمن علمای یمن امروز نشستی با عنوان «وحدت اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» به میزبانی صنعاء امروز (پنجشنبه) برگزار و شخصیت‌هایی از یمن و کشورهای مختلف در آن سخنرانی کردند.

شخصیت‌های غیریمنی به صورت ویدئوکنفرانسی در این نشست به ایراد سخنرانی پرداختند.

مفتی قدس

«عکرمه صبری» مفتی قدس در سخنرانی خود از مواضع همیشگی یمن در حمایت از فلسطین قدردانی کرد و گفت: قدرت ما در وحدت ماست و آنچه امت اسلام کم دارد وحدت است.

بر اساس گزارش «المیادین»، وی افزود، عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی منجر به تفرقه در میان امت سلام می‌شود و کسانی که دست به این اقدام زده‌اند، باید برگردند.

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق

شیخ «خالد الملا» رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق هم تصریح کرد، دشمنان اسلام در راستای کاشت بذر فتنه میان مسلمانان تلاش می‌کنند و جنگهای فعلی نتیجه آن است. باید با این توطئه‌ها مقابله کرد.

معاون دبیرکل حزب‌الله

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله هم گفت، امروز تجاوزی سعودی-آمریکایی و بین‌المللی علیه یمن در جریان است تا تصمیم‌گیری یمن آزاد را غارت کنند. ایستادگی ملت یمن در برابر این تجاوز از ۲۰۱۴ تا کنون دلیل بر اصالت و شجاعت این ملت است.

وی خطاب به ملت یمن گفت، شما علیرغم شرایط سخت خود همواره در یاری مسأله فلسطین پیشتازید و آماده رفتن به جنگ در سرزمین فلسطین و آزادسازی آن هستید و این دلیل درست بودن ایدوئولوژی شماست.

وی افزود: ای ملت عزیز! حزب‌الله از رهبرش سید حسن نصرالله تا همه مجاهدانش، شما را دوست داریم و به حقتان ایمان داریم.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت

«ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت هم خطاب به ملت یمن گفت، در حالی که خود در محاصره‌اید و واقعا نیاز به همبستگی دارید به فلسطین توجه دارید. شما در مقابل طغیان سعودی که نمی‌خواهد بگوید«لعنت بر یهود» ایستادید./۹۸۸/

ارسال نظرات