۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۹۳۹۲۸
حسن عزالدین:

نقشه عربستان علیه لبنان تکمیل محاصره آمریکایی است

نقشه عربستان علیه لبنان تکمیل محاصره آمریکایی است
حسن عزالدین عضو فراکسیون مقاومة لبنان بر حمایت از وزیر اطلاع‌رسانی این کشور در برابر جنجالی که عربستان سعودی علیه او به دلیل اظهاراتش درباره یمن به پا کرده، تأکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حسن عزالدین عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت امروز یکشنبه در دفتر خود در صور میزبان هیأتی از انجمن خیریه اسلامی به ریاست شیخ «بسام ابو شقیر» مسئول آن در منطقه صور بود.

در این دیدار اوضاع کلی لبنان بررسی شد و عزالدین از جنجال رسانه‌ای که عربستان سعودی، شخصیت‌های سیاسی و گروه‌ها علیه «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی به پا کرده و خواستار استعفای او به دلیل بیان دیدگاهش درباره یمن هستند، ابراز تعجب کرد.

طبق گزارش شبکه المنار، عزالدین تأکید کرد که حمله به قرداحی نوعی اهانت به حاکمیت لبنان و همه لبنانی‌هاست.

وی با اشاره به ضعف برخی‌ها در لبنان در زمینه وابستگی ملی و حاکمیت این سوال را مطرح کرد که آیا عربستان می‌خواهد محاصره تحمیلی آمریکا بر لبنان را تکمیل کند یا اینکه می‌خواهد بگوید که با آن شریک است؟

اخیرا مصاحبه‌ای از قرداحی در رسانه‌های لبنانی منتشر شد که مربوط به پیش از انتصاب وی در منصب وزارت است و وی در این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره تحولات جاری در یمن می‌گوید که «تجاوز وحشیانه به یمن باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».

عربستان سعودی در واکنش به این اظهارات سفیر خود از لبنان را فراخوانده و از سفیر لبنان نیز خواست تا ریاض را ترک کند. بحرین، امارات و کویت نیز در اقدامی مشابه از سفیر لبنان خواستند تا این کشور‌ها را ترک کند./۹۸۸/

ارسال نظرات