۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۹۴۳۳۰

بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی

بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی
مجمع عمومی جامعه مدرسین به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی طی بیانیه ای سیزده آبان را روز سقوط هیبت آمریکا دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مجمع عمومی جامعه مدرسین به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی طی بیانیه ای سیزده آیبان را روز سقوط هیبت آمریکا دانست.

متن بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین به مناسبت 13 آبان به این شرح است: 

«بسم‌الله الرحمن الرحیم»

سیزده آبان روز شروع سقوط هیبت استکباری آمریکاست. (امام خامنه‌ای)

ماهیت ارتش آمریکا، تصویرهای هالیوودی که نشان می‌دهند، نیست؛ این‌ها واقعیت ندارد. در ارتش آمریکا... یک عنصر اساسی و حیاتی نیست؛ و آن عنصر معنوی، روحیه اخلاقی، توجه به خدای متعال و به معنویات است.... واقعیت ارتش آمریکا این است. (امام خامنه‌ای ۱۴۰۰/۷/۱۱)

یوم‌الله ۱۳ آبان برگ زرین تاریخ حماسی انقلاب مردمی ایران در مبارزه با استکبار است. این روز الهی یادآور سه مقطع تاریخی سرنوشت‌ساز در رویارویی با استکبار جهانی، به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا است.

۱- مبارزه تاریخی ملت عزیز ایران در برابر تصویب قانون کاپیتولاسیون (یا همان قانون سامان‌دهی بردگی ملت بزرگ ایران) در سال 1343.

نقش مرجعیت و امامت امت در قامت خمینی کبیر، با پشتیبانی مراجع معظم تقلید و اساتید انقلابی حوزه علمیه قم (که در قامت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یا همان عقل جمعی حوزویان انسجام گرفت) تبلور یافت.

۲- نهضت بیداری ملت ایران، روزبه‌روز فراگیرتر شد و تجلی این بیداری و روح این مبارزه در جان و اندیشه نوجوانان در 13آبان 1357 شعله‌ور گشت. تا جایی که با خون خود گامی بزرگ در تحقق پیروزی کامل بر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و مزدورانش در ایران شد.

۳- تداوم استکبارستیزی ملت تاریخ‌ساز ایران اسلامی در سیزده آبانی دیگر در سال 1358 توسط دانشجویان موقعیت‌شناس و زمان‌شناس، با فتح لانه جاسوسی آن‌گونه رقم خورد که هیمنه استکباری آمریکا را در چشم اندیشمندان و آزادی خواهان جهان در هم کوبید. رخ دادی که پیر جماران نام «انقلاب دوم» بر آن نهاد.

مجمع عمومی جامعه مدرسین این روز که به نام «روز جهانی مبارزه با استکبار» در اذهان جهانیان ماندگار شده است را گرامی می‌دارد. و پیروزی‌های پیاپی جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامی را، به آزادی خواهان جهان مبارک باد می‌گوید.

همچنین شکست توأم با تحقیر ارتش هالیوودی آمریکا، به دست دلاور مردان نیروی دریایی سپاه پاسداران را که همین امروز به وقوع پیوست، تبریک می‌گوید.

خداوندا سایه مراجع معظم تقلید به‌ویژه امام المسلمین حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را بر سرمان مستدام بدار.

مجمع عمومی جامعه مدرسین
۱۴۰۰/۸/۱۲ ، ۲۸ربیع‌الاول ۱۴۴۳

ارسال نظرات