۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۶۹۴۵۵۷

ولیعهد عربستان؛ سگ شماره یک واشنگتن

ولیعهد عربستان؛ سگ شماره یک واشنگتن
در سایه تحقیر آشکار دولت آمریکا، رسانه‌های این کشور عامدانه به ولیعهد عربستان سعودی اهانت کرده و او را سگ شماره یک آمریکا خواندند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، خبرگزاری کثیرالانتشار بلومبرگ آمریکا اعلام کرد، در حالی که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا انگشتش را به نشانه مخالفت با آمدن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تکان می‌دهد، وی با وجود منفور بودن در کاخ سفید همچنان سگ شماره یک آمریکا در ریاض است.

این خبرگزاری اعلام کرد، بایدن، بن سلمان را از دسترسی مستقیم به کاخ سفید محروم کرده و با پدرش سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در مورد قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی صحبت کرده است و این موضوع به احضار یکی از والدین به خاطر رفتار بد دانش آموز توسط مدیر مدرسه می‌ماند.

و تحقیر دولت آمریکا نسبت به محمد بن سلمان در دوران بایدن، علیرغم تلاش‌های مذبوحانه او برای نزدیک شدن به کاخ سفید، در حال افزایش است.

تلاش‌های بن سلمان برای جلب رضایت بایدن تاکنون شامل تسریع روند عادی‌ سازی عمومی با رژیم صهیونیستی و تلاش برای شرکت در نشست اخیر تغییرات اقلیمی و افزایش تولید نفت و قیمت‌ آن در کنار ادامه گفتگو با ایران می‌شود.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشته بود که روابط آمریکا و عربستان سعودی شاهد تشدید تنش بین آنهاست.

ارسال نظرات