۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۹۴۸۲۲
امام جمعه موقت شهرستان جوانرود:

سنت های تفرقه افکنانه باید تعطیل شود

سنت های تفرقه افکنانه باید تعطیل شود
کرمانشاه ـ ماموستا حسامی گفت: طبق احادیث و روایات دینی هر سنتی که منجر به تفرقه بین مسلمین شود حرام است و باید آن را تعطیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، همایش امامان جمعه و جماعات جوانرود با موضوع «وحدت و همدلی در سایه سیره رسول الله (ص)» امروز در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی این شهرستان برگزار گردید.

ماموستا محمدعزیز حسامی در این همایش اظهار داشت: جهان اسلام امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و اخوت است، زیرا دشمنان دین رسول الله(ص) اقدامات بسیاری برای تخریب این شریعت آسمانی در دست انجام دارند.

امام جمعه موقت شهرستان جوانرود گفت: طبق نص صریح قرآن، احادیث و روایات بزرگان و فتواهایی که در متون دینی موجود است، هر عملی که منجر به انشقاق و تفرقه بین مسلمین شود حرام است و سنت هایی که این رویه را ترویج می دهند عملا باید تعطیل شوند.

ماموستا حسامی در ادامه سخنان خود گفت: رحمت خداوند برای جهان اسلام در سایه وحدت مسلمین میسر خواهد شد و اگر خلاف خواسته خداوند حرکت کنیم هرگونه رحمت و برکت از ما دور می گردد.

امام جمعه موقت شهرستان جوانرود تاکید کرد: تاریخ به عینه نشان داده است که عامل حفظ ملت ها و کشورها وحدت بوده است و بالعکس چنددستگی و چندصدایی زمینه از بین رفتن نظام ها و ملت ها می شود.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه کسی منکر اختلاف نظر بین مذاهب اسلامی نیست، گفت: نباید اجازه دهیم اختلافاتی که ارزش بیان کردن ندارند باعث شوند که وحدت در بین مسلمین خدشه دار شود، باید باهم و در کنارهم کارها انجام شود و اختلافات را کنار گذاشت.

ماموستا حسامی خاطرنشان کرد: کسانی که به هر علت بر طبل تفرقه در جهان اسلام می کوبند به نوعی به قرآن و اسلام خیانت می کنند و این افراد دشمنان واقعی خدا و دینش هستند./1400/پ210/

ارسال نظرات