۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۹۴۸۶۸

تعداد بازداشتی‌ها در کویت به اتهام حمایت از حزب‌الله به 16 نفر رسید

تعداد بازداشتی‌ها در کویت به اتهام حمایت از حزب‌الله به 16 نفر رسید
یک روزنامه کویتی نوشت، نیروهای امنیتی این کشور هشت نفر دیگر را به اتهام حمایت از جنبش حزب‌الله لبنان بازداشت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، روزنامه «القبس» به نقل از منابع مطلع نوشت، هشت نفر دیگر در این کشور به اتهام حمایت از حزب‌الله بازداشت شدند تا تعداد بازداشتی‌های اخیر با همین اتهام به شانزده نفر برسد.

در ادامه این گزارش آمده، یک تیم قضایی بازجویی از متهمان را بر عهده دارد و تیمی دیگر از دستگاه امنیتی دولت، تحقیقات را از نزدیک دنبال می‌کند.

القبس افزود: گفت‌وگوهای تلفنی متهمانی که در ابتدای این ماجرا در داخل ساختمانی وابسته به یک خیریه بازداشت شده‌اند، به بازداشت متهمان جدید منجر شده است.

این روزنامه افزود، درباره منبع اموالی که تحویل داده شده بعلاوه اموالی که این متهمان در اختیار دارند و اینکه چه کسی این اموال را اهدا کرده یا آنکه حمایتی عمدی از حزب‌الله وجود داشته یا خیر، تحقیق خواهد شد.

کویت دو روز پیش (هفدهم آبان) نیز هشت نفر از شهروندان خود را که از ۳۰ سال پیش عضو یک کمیته خیریه در این کشور هستند به ادعای حمایت از حزب الله بازداشت کرد.

القبس به نقل از یک منبع مدعی شد: این پرونده با چهار متهم آغاز شد که یکی از آنها برادر یکی از اعضای سابق پارلمان است که پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر انتقال مبالغ هنگفت آنها به لبنان و به ویژه به حزب الله دستگیر شدند.

این منبع در خصوص بازجویی‌ها در پرونده مذکور گفت: متهمان با رد اتهامات وارده بر خود تاکید کردند که ۳۰ سال است که در یک کمیته خیریه فعالیت می کنند و این کمیته بر اساس حمایت از یتیمان در لبنان و جاهای دیگر فعالیت می‌کند و از حزب الله حمایت نمی‌کند.

این منبع افزود: تحقیقات در این مورد به صورت شبانه روزی ادامه دارد و تمامی حواله‌های خارجی برای کشف ادله و ارائه آن به دادسرا بررسی می‌شود./۹۸۸

ارسال نظرات