۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۹۵۰۰۴
حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده:

دشمن با شبهات به دنبال تخریب مرجعیت است

دشمن با شبهات به دنبال تخریب مرجعیت است
کارشناس مسائل دینی گفت: هدایت مردم به سمت زکریا بن آدم اشعری قمی توسط امام رضا(ع) و حضرت عبدالعظیم(ع) توسط امام هادی(ع) نشان از تاریخ طولانی مرجعیت شیعه دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده در مراسم جشن «همراهی» که به مناسبت ایام معصومیه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه به تعبیر رهبری حضرت عبدالعظیم(ع) یک مرجع در زمان خود بودند، اظهار کرد: در شرایط امروز با دسترسی گسترده مردم به اطلاعات، شبهات به صورت گسترده در جوامع رواج یافته است که یکی از این شبهات موضوع مرجعیت در جهان تشیع است.

وی اضافه کرد: برخی مدعی هستند که مرجعیت شیعه فقط ۴۰۰ سال عمر دارد درحالی‌که این حرف بی‌پایه و اساس است و برخی دیگر نیز این مرجعیت را به ۱۲۰ سال پیش و حوزه علمیه نجف اختصاص می‌دهند که این هم شبهه بزرگی است.

این استاد حوزه علمیه گفت: امام باقر علیه‌السلام روزی به یکی از اصحاب خود فرمودند برو در مسجد مدینه بنشین و برای مردم فتوا بده، امام در مدینه بودند و یار ایشان هم در مدینه بودند و مردم به امام باقر علیه‌السلام هم دسترسی داشتند اما باز هم امام به این شاگرد خود به فتوا دادن دستور دادند.

وی ادامه داد: شخصی به نام علی بن مسیب همدانی می‌گوید در طوس خدمت امام رضا علیه‌السلام رسیدم و فرمودم محل زندگی ما با شما فاصله زیادی دارد، برای رسیدن به پاسخ‌های دینی امکان این نیست که هر دفعه بخواهیم این مسیر طولانی را طی کنیم، چاره چیست؟، امام در پاسخ فرمودند بر شما باد که به زکریا بن آدم قمی مراجعه کنید، این شخص مرجع شماست.

فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: در تاریخ است که یکی از اهالی ری می‌گوید در سامرا خدمت امام هادی علیه‌السلام رسیدم برای پرسیدن برخی از سوالات که گفتند برو خدمت حضرت عبدالعظیم(ع) سلام من را برسان و مسائل خود را از او بپرس.

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم(ع) ۸۰ سال عمر و محضر امام جواد علیه‌السلام و امام هادی علیه‌السلام را درک کردند، گفت: حضرت عبدالعظیم(ع) دین خود را به امام زمان خود عرضه کردند تا ایرادات خود را بگیرند، ما هم باید دین خود را خدمت علما و اولیای الهی عرضه کنیم تا نسبت به درستی یا نادرستی اعمال و افکار خود آگاه شویم.

ارسال نظرات