۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۹۵۰۹۷

تلاش کشورهای جهان برای ساخت واکسن موثر

تلاش کشورهای جهان برای ساخت واکسن موثر
واکسن های متعددی در جهان برای مقابله با بیماری کرونا در حال ساخت هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین ، توسعه بیشتر واکسن های کرونا و ساخت انواع آن شانس واکسینه شدن بسیاری از مردم جهان به خصوص در کشورهای در حال توسعه را افزایش می دهد.

ماه نوامبر تا امروز ماه پر از تحولات و اخبار متعدد در حوزه واکسن بود.

1-نخستین اتفاق مهم در حوزه واکسن کرونا در این ماه به واکسن نواوکس مربوط می شود. اندونزی به نخستین کشوری در جهان تبدیل شد که این واکسن آمریکایی را تایید کرد و مورد استفاده قرار داد.

2-تلاش هنگ کنگ نیز برای ساخت یک واکسن موثر کرونا تا امروز جواب داده است. واکسن دانشگاه هنگ کنگ وارد فاز یک آزمایشات بالینی شده است. این واکسن بر مبنای DNA ساخته شده است.

3-واکسن بهارات بایوتک نخستین واکسنی است که از سوی سازمان جهانی بهداشت مجوز استفاده اضطراری دریافت می کند. این واکسن ساخت هند است.

4-روسیه در حال ساخت و تکمیل یک واکسن دیگر است. این واکسن از سوی «موسسه سلول های بنیادی انسانی» روسیه ساخته شده و با موفقیت وارد فاز دوم آزمایشات شده است.

5-در حالی که برخی از واکسن های در حال ساخت بسیار امیدوارکننده در آزمایشات بالینی نشان داده شده اند یک واکسن آمریکایی به دلیل موفق نبودن در آزمایشات متوقف شد. این واکسن در نیوجرسی آمریکا در حال توسعه آزمایشات بود اما به دلیل منفی بودن نتایج آزمایشات این واکسن کنار گذاشته شد.

6-کره جنوبی نیز در تلاش برای ساخت یک واکسن موثر است. واکسن کره ای ها «اچ کی اینو.ان» نام دارد و به تازگی وارد فاز دوم آزمایشات بالینی شده است.

7-دیگر واکسن ساخته شده از سوی بریتانیایی ها به نام ایمرجکس واکسن وارد فاز یک آزمایشات بالینی شد.

ارسال نظرات