۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۹۵۱۱۲
امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی:

حوزه‌های علمیه در مسیر وحدت حرکت کنند

حوزه‌های علمیه در مسیر وحدت حرکت کنند
کرمانشاه ـ ماموستا شیخی گفت: حوزه های علمیه و مدارس علوم دینی در جهان اسلام باید در مسیر وحدت و رسیدن به یک اجماع کلی و جامع حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا احمد شیخی امروز در دیدار از مدارس علوم دینی در منطقه اورامانات کرمانشاه خطاب به اساتید و طلاب اظهار داشت: شرایط کنونی جهان و نیز آینده آن در دستان ماست، تعلل در تحقق واقعی وحدت در بین مسلمین هر چقدر دیرتر محقق شود، به نوعی فرصت سازی برای دشمنان به وجود خواهد آمد.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی گفت: بخش اعظمی از جمعیت جهان را مسلمین تشکیل می دهند ولی باید از خود پرسید که سهم دنیای اسلام از تصمیمات بین المللی چقدر است؟! آیا جهان اسلام در جایگاه واقعی خود قرار دارد یا خیر؟!

وی با انتقاد از نگاه برخی از کشورهای اسلامی به مقوله وحدت، ادامه داد: وحدت یکی از ارکان هر دین آسمانی به ویژه اسلام است، وحدت واقعی زمان در جهان اسلام محقق خواهد شد که یک همصدایی و یک همنوایی واحد در بین کشورهای اسلامی محقق شود.

ماموستا شیخی ادامه داد: یکی از این مقولات مهم در بحث تحقق وحدت جهان اسلام، موضوع فلسطین است، موضوعی که متاسفانه برای برخی از سران کشورهای اسلامی به مبحثی حاشیه ای تبدیل شده است و تاسف‌باتر اینکه بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دست دوستی به سمت دشمن شماره یک وحدت جهان اسلام، یعنی رژیم کودک کش اسرائیل دراز کرده اند.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی گفت: بی گمان آن دست از سران کشورهای اسلامی که امروز از روی بی بصیرتی روابط دیپلماتیک با رژیم منحوس اسرائیل برقرار کرده اند دیر یا زود چوب این بی تدبیری خویش را خواهند خورد و تنها خروجی این روابط با صهیونیست ها برای آنان حرمان و از بین رفتن جایگاهشان در بین دیگر مسلمانان خواهد بود.

ماموستا شیخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش های دشمنان وحدت جهان اسلام برای ایجاد یک فتنه بزرگ علیه مسلمین، اظهار داشت: در دهه های اخیر دشمنان روش و سویه خویش در مبارزه با اخوت و وحدت جهان اسلام را تغییر داده اند، دشمنان اکنون خود در منطقه شاید حضور نداشته باشد، اما با استفاده از مهره های فریب خورده خود به مانند گروهک داعش، القاعده و... عملا در حال پیاده کردن برنامه های وحدت شکن خویش است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به عینه داعیه دار وحدت در جهان اسلام است، گفت: یکی از مهمترین استراتژی های جمهوری اسلامی؛ محقق شدن وحدت در بین مسلمین به معنای واقعی است. از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل بر روی موضوع وحدت تمرکز خاصی داشتند و همین امر باعث شد که مستکبرین و دشمنان مسلمین در پی خنثی کردن این تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) باشند.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی عنوان کرد: امروز حوزه های علمیه و مدارس علوم دینی در جهان اسلام باید در مسیر وحدت و رسیدن به یک اجماع کلی و البته جامع حرکت کنند، امروز زمان طرح کردن اختلاف نظرها بین برادران دینی نیست، امروز همه باید در عملی شدن سیره رسول الله (ص) که همان وحدت و برادری است، گام جدی برداریم.

ماموستا شیخی با اشاره به اینکه حفظ جان و مال مسلمین تنها با وحدت محقق می شود، خاطرنشان کرد: تشکیل یک اتحادیه بزرگ در جهان اسلام که همگی کشورهای مسلمان در آن عضویت داشته باشند می تواند بسیاری از مشکلات پیش رو را بردارد، لذا به عینه دشمنان پیشاپیش خطر تشکیل این اتحادیه را به خوبی لمس کرده اند و دست به هر کاری می زنند که این اتحادیه بزرگ در جهان اسلام محقق نشود./1400/پ210/

ارسال نظرات