۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۹۵۲۱۹

واکنش انصارالله به ادعای حمله به سفارت آمریکا در صنعاء

واکنش انصارالله به ادعای حمله به سفارت آمریکا در صنعاء
محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر حمله به سفارت آمریکا در صنعاء و بازداشت کارمندان آن پاسخ داد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد انصارالله به ادعای وزارت خارجه آمریکا مبنی بر حمله به سفارت این کشور در صنعاء پاسخ داد.

بر اساس این گزارش، روز پنجشنبه گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار آزادی کارمندان محلی سفارت آمریکا در صنعاء شد و افزود، افراد مسلح وابسته به انصارالله به سفارت آمریکا که از سال ۲۰۱۵ در صنعاء بسته شده «یورش» برده‌اند.

سخنگوی مذکور در ادامه خواستار تخلیه فوری سفارت آمریکا و بازگرداندن تمام وسایل آن شد.

محمد علی الحوثی در واکنش به این اظهارات در صفحه توییتر خود نوشت: سفارت آمریکا تخلیه شده است و تقریبا از سال ۲۰۱۹ حقوق کارمندان محلی سفارت در یمن را قطع کردند و حالا ادعای حمله به سفارت بسته شده و بازداشت کارمندان می‌کنند.

وی افزود: آقایان آمریکایی! حقوق کارمندان محلی را پرداخت کنید؛ این قدرنشناسی است که حقوق کسانی را که در وضعیت فاجعه‌بار یمن به شما خدمت کردند، قطع کنید. آنها را نیز مانند آنچه در افغانستان رخ داد، رها کردید.

در سال ۲۰۱۵ که ائتلاف متجاوز به فرماندهی سعودی حمله به یمن را آغاز کرد بیشتر تیم‌های دیپلماتیک کشورهای مختلف، صنعاء را ترک کردند./۹۸۸/

ارسال نظرات