۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۹۵۱۶۲

منابع یمنی از آزادسازی کامل استان الحدیده یمن خبر دادند

منابع یمنی از آزادسازی کامل استان الحدیده یمن خبر دادند
منابع یمنی اعلام کردند که استان الحدیده (غرب) یمن به طور کامل پاکسازی شده و تنها شهرستان الخوخه باقی مانده است.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، منابع یمنی اعلام کرد که استان الحدیده (غرب) یمن به طور کامل پاکسازی شده و تنها شهرستان الخوخه باقی مانده است.

این منابع روز شنبه به المیادین گفتند: عقب نشینی ائتلاف سعودی از ساحل غربی به دلیل نگرانی آمریکا و امارات از تحولات جاری در استان مارب واقع در شمال شرق صنعا صورت گرفته است.

این منابع همچنین یادآورشد که نیروهای ائتلاف قصد دارند وضعیت خود را در جنوب، پیش از شکست سنگین نظامی سروسامان دهند.

منابع مزبور فاش کردند که ائئلاف سعودی تمامی نیروهای خود از جمله نیروهای «طارق صالح» و تیپ «العمالقه» را از ساحل غربی به سمت عدن منتقل کرده است.

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته های مردمی، کل ساحل غربی را به کنترل خود درآورده اند و درحال حاضر درگیری ها در الخوخه و حیس جریان دارد.

منابع یمنی یادآورشدند که پیشروی نیروی های ارتش و کمیته های مردمی در ساحل غربی تاکنون بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر مربع بوده و بجز شهرستان الخوخه کل استان الحدیده پاکسازی شده است و پیش بینی می شود که آن نیز امروز آزاد شود.

برخی منابع روز جمعه به المیادین گفتند که نیروهای ائئلاف سعودی از دهها موضع در جنوب و شرق شهر الحدیده عقب نشینی کرده اند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است۔/۹۸۸/

منبع:المیادین

ارسال نظرات