۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۹۵۱۰۶
محمدعلی الحوثی:

ائتلاف سعودی دچار سردرگمی رسانه‌ای شده است

ائتلاف سعودی دچار سردرگمی رسانه‌ای شده است
محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن واکنش ائتلاف سعودی و مزدوران آن به اتفاقات اخیر الحدیده را به سردرگمی رسانه‌ای تعبیر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو انصارالله در واکنش به اتفاقات اخیر در الحدیده گفت، ائتلاف سعودی و مزدوران آن دچار سردرگمی رسانه‌ای واضح شده همانطور که این اتفاق در دیگر زمینه‌ها نیز دیده می‌شود.

بر اساس گزارش «الصحافه الیمنیه»، الحوثی افزود، در حالی که سازمان ملل هرگونه اطلاع درباره بازاستقرار در الحدیده را تکذیب می‌کند، ائتلاف سعودی به اجرای توافق استکهلم فرا می‌خواند توافقی که سازمان ملل ناظر آن است و کمیته این سازمان باید بر اجرای آن نظارت کند.

جمعه (دیروز) نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی به صورت ناگهانی از مناطق بسیاری در اطراف «الحدیده» (غرب یمن) مانند منطقه کیلومتر ۱۶، «الصالح» در شمال شهر الحدیده، مجتمع صنعتی-تجاری «اخوان ثابت» و منطقه «المنظر» در جنوب الحدیده عقب‌نشینی کردند.

اما دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» امروز (شنبه) اعلام کرد، عقب‌نشینی نیرو‌های ائتلاف سعودی از الحدیده بدون هماهنگی و ائتلاف دولت مستعفی صورت گرفته است.

در بیانیه تیم دولت مستعفی یمن در کمیته هماهنگی ویژه بازاستقرار که به موجب توافق استکهلم تشکیل شده، آمده، اقدامات مربوط به بازاستقرار باید با هماهنگی و توافق با تیم سازمان ملل در الحدیده انجام شود.

در ادامه، تیم سازمان ملل برای نظارت بر توافق الحدیده هم اعلام کرد، هیچ پیش اطلاعی درباره عقب‌نشینی نیرو‌های ائتلاف سعودی نداشته و این موضوع با توافق همه طرف‌ها انجام شده است.

توافق استکهلم سوئد میان طرف‌های یمنی به توافق آتش‌بس در استان الحدیده، خروج تمام افراد مسلح از بندر الحدیده و دو بندر دیگر در شمال این استان «رأس‌عیسی و الصلیف» و سپس خروج کامل نیرو‌های انصارالله و نیرو‌های وابسته به هادی از این از شهر الحدیده (مرکز استان الحدیده) اشاره می‌کند./۹۸۸/

ارسال نظرات