۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۹۵۲۵۵
زاخارووا در واکنش به اتهام‌ زنی لندن؛

انگلیس پاسخگوی جنایات خود در عراق باشد

انگلیس پاسخگوی جنایات خود در عراق باشد
زاخارووا در واکنش به اتهام زنی بی اساس وزیر خارجه انگلیس در ارتباط با بحران پناهجویان تصریح کرد: لندن پاسخگوی جنایات خود در عراق باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز یکشنبه در پاسخ به اتهام زنی های بی اساس وزیر خارجه انگلیس در ارتباط با بحران پناهجویان خطاب به لندن تأکید کرد که بریتانیا در برنامه‌ ریزی حمله به عراق و اشغال این کشور با آمریکا شرکت کرده است؛ پس نمی تواند پیرامون بحران جاری موضع گیری کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص تصریح کرد: انگلیس مسئولیت تاریخی دقیق در مورد رویدادهای منطقه، کشتار عراقی‌ ها، نابودی حکومت عراق و پیدایش داعش و وقوع فاجعه انسانی در این کشور دارد. ۴۵ هزار سرباز انگلیسی به آمریکا برای اشغال عراق و قتل شهروندان این کشور و غارت ثروت‌های آن کمک کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: تا زمانی که لندن پاسخگوی جنایات خود نباشد، مقامات آن حق ندارند کسی را به چیزی متهم کنند.

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس ساعاتی پیش در مقاله ای که در روزنامه «تلگراف» این کشور منتشر شد، به طور آشکار در بحران مسئله پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس مداخله کرد.

وزیر خارجه انگلیس در این باره نوشت: روسیه در این زمینه وظیفه ای مشخص و واضح دارد. روس ها باید به مقامات بلاروسی برای پایان دادن به این بحران و ورود به گفتگوها، فشار آورند.

وی مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه مسئولیتی مشخص را جهت پایان دادن به آنچه به زعم تراس، تلاش مینسک برای استفاده از مهاجران برای بی ثبات کردن منطقه است، دارد.

تراس همچنین هشدار داد که انگلیس آماده است تا در پاسخ به اقدامات بدخواهانه، در هر کجای دنیا که باشند، با قوت، قاطعانه و بی امان وارد عمل شود.

وزیر خارجه انگلیس همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا با لغو پروژه خط لوله «نورد استریم ۲» (انتقال گاز روسیه به اروپا)، در وابستگی به روسیه برای تامین گاز تجدید نظر کند.

علی رغم این ادعا، مسکو بارها تاکید کرده است که گاز، ابزاری برای اعمال فشار به دیگران نیست.

همچنین ادعاهای تراس درباره مسئله بحران پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان در حالی مطرح می شود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه طی سخنانی ادعای کمک مسکو به سازماندهی بحرانی را که صدها مهاجر از خاورمیانه را در مرز بلاروس و لهستان گرفتار کرده است، رد کرد.

پوتین با مقصر دانستن سیاست‌های غرب در خاورمیانه در ایجاد بحران کنونی مهاجرت از کشورهای منطقه به سمت بلاروس به ادعاهای لهستان و دیگران مبنی بر همکاری روسیه با بلاروس برای فرستادن مهاجران به مرزهای اتحادیه اروپا پاسخ داد و گفت: می‌خواهم همه بدانند. ما کاری به آنها (بلاروس) نداریم./۹۸۸/

منبع:نیوز آرمنیا

ارسال نظرات