۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۶۹۵۴۵۲

جلسه معارفه مدیر مرکز تخصصی مشکات برگزار شد

جلسه معارفه مدیر مرکز تخصصی مشکات برگزار شد
جلسه معارفه مدیر موسسه تخصصی مشکات با حضور آیت الله محمدی عراقی تولیت مدرسه و حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، مدیر مدرسه مشکات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جلسه معارفه مدیر موسسه تخصصی مشکات با حضور آیت الله محمدی عراقی تولیت محترم حوزه علمیه مشکات و حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، مدیر مدرسه مشکات و حجت الاسلام والمسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه استاد تمام حکمت اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با جمعی از طلاب در مدرسه کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به آیه 13 سوره مبارکه شوری گفت: به نظرم آیه مذکور مهمترین آیه ای است که در برنامه های حوزه باید نقش آفرینی کند، اقامه دین دستوری است که خداوند به ما داده و این حصیله همه شرایع گذشته است و همه انبیا دنبال این بودند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان در ادامه افزود: حوزه علمیه مشکات با هدف اقامه دین و تحقق تعالیم دین، تاسیس شد و برای رسیدن به این مقصد لازم بود دوره تخصصی در مشکات راه اندازی شود که این دوره 5 سال است که راه افتاده و در این مدت کارهای خوبی انجام شده است.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به فضلیت حضرت فاطمه معصومه و حضور بزرگان تاریخ در قم ابزار داشت: عظمت قم که این همه بزرگان آمدند و اینجا مکتب فقهی، حدیثی قم را راه انداخته اند، بر کسی پوشیده نیست، علما و بزرگان هم نسبت به علمای مدفون در قم حرمت خاصی قائل هستند و هم نسبت به مزار شریف حضرت فاطمه معصومه توجه دارند و این به خاطر یک واقعیتی است که بزرگان آن را درک می کنند.

معارفه مدیر موسسه تخصصی مشکات

در ادامه مدیر مرکز تخصصی با بیان وجود دو نعمت بزرگ در قم خاطرنشان کرد: خداوند دو نعمت را به ما طلاب داده است که یکی نعمت عظمای حضرت فاطمه معصومه و دیگر هم خود قم است و آیا ما طلبه ها در برابر این دو نعمت بزرگ مسئولیتی نداریم؟ این بزرگان به چه سختی درس خواندند و تفکر شیعه را به دست ما رساندند و ما قطعا در قبال این تلاش ها وظیفه داریم.

گفتنی است در پایان این جلسه از کتاب التمارین النحویه، که بخشی از مجموعه کتاب های مرکز تخصصی است رونمایی شد و همچنین حجت الاسلام محمدجواد امامی به عنوان مدیر مرکز تخصصی شعبه قم حوزه علمیه مشکات، معرفی شدند.

معارفه مدیر موسسه تخصصی مشکات

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
همین که خودتون خبر دارید مدیر موسسه تخصصی مشکات کی بوده کافیه لازم نیست در خبر درج بشه یه وقت همه می فهمن!
0
0