۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۹۵۶۴۱

بیمه سلامت، چهار هزار میلیارد تومان هزینه بابت بیماران کرونایی پرداخت کرده است

بیمه سلامت، چهار هزار میلیارد تومان هزینه بابت بیماران کرونایی پرداخت کرده است
معاون پشتیبانی سازمان بیمه سلامت گفت: در دوران کرونا مجموعه ما، ۴ هزار میلیارد تومان برای پوشش بیماران هزینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی رضایی معاون پشتیبانی سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی هزینه هر بیمار کرونایی در حدود هفت میلیون تومان است که از این مبلغ ۱۰ درصد را خود بیمار و بقیه را صندوق های بیمه گر پرداخت می کنند، اظهار کرد:  در سال جاری هزینه های بیماران کرونایی در حدود ۵۰درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و در بخش خصوصی هزینه بیماران کرونایی بر اساس تعرفه دولتی ، ۳۰ درصد را بیمه و ۷۰ درصد را بیماران می پردازند.

معاون پشتیبانی سازمان بیمه سلامت افزود: در شرایط کنونی بیمه سلامت در حدود چهار هزار میلیارد تومان هزینه بابت بیماران کرونایی در بخش های سرپایی و بستری پرداخت کرده است.

او با اشاره به میزان مراجعه به سطوح دو و سه ارائه خدمات با اجرای نظام ارجاع در کشور اظهار کرد: میزان مراجعه به سطوح دو و سه و به خصوص متخصصان در کشور به حدود ۱۵ درصد رسیده است و این آمار تقریبا با نرم استاندارد دنیا برابری می کند.

او ادامه داد: امروزه بسیاری از خدمات را در سطح یک پاسخگو هستیم و ارجاع غیر ضروری به سطوح بالاتر و ارائه خدمات تخصصی به بیماران کاهش و پوشش بیمه ای در سازمان بیمه سلامت افزایش یافته است.

معاون پشتیبانی سازمان بیمه سلامت بیان کرد: بر اساس تعرفه بخش خصوصی که مصوب دولت است اگر تعرفه ها مبنای محاسبه و پرداخت قرار بگیرد میزان پرداختی از جیب مردم کاهش پیدا می کند که این موضوع با افزایش پوشش بیمه ای تحت اجرای کامل نظام ارجاع انجام خواهد شد‌.

رضایی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های سازمان بیمه سلامت بهینه سازی هزینه هاست، گفت: تمرکز ما روی مراقبت های سطح یک است و در مناطقی که پزشک مستقر نبوده هزینه مردم و‌ بیماران بیشتر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات