۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۹۵۶۶۰

لندن با همسویی صهیونیستها؛ جنبش مقاومت حماس را سازمانی تروریستی اعلام کرد

لندن با همسویی صهیونیستها؛ جنبش مقاومت حماس را سازمانی تروریستی اعلام کرد
منابع صهیونیستی گزارش دادند که انگلیس همراستا با دیگر همپیمانان غربی خود از جمله آمریکا، تصمیم دارد جنبش مقاومت اسلامی حماس را سازمانی تروریستی اعلام کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، انگلیس قصد دارد در ادامه همسویی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی، جنبش مقاومت اسلامی حماس را به طور کامل سازمانی تروریستی معرفی کند.

گویا «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس قرار است این تغییر سیاست قابل توجه را طی یک سخنرانی امنیتی در بنیاد« هریتیج» در واشنگتن، اعلام کند.

انگلیس از سال ۲۰۰۱، تنها شاخه نظامی حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرده بود، اما اکنون شاخه سیاسی این جنبش را نیز به این فهرست اضافه خواهد کرد.

آمریکا، اتحادیه اروپا، رژیم صهیونیستی و ژاپن به طور مشابه حماس را به طور کامل به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده اند. استرالیا، نیوزیلند و پاراگوئه فقط برچسب ترور را بر شاخه نظامی حماس اعمال کرده اند.

تلاش‌های تل آویو برای نابودی هویت فلسطین با شکست مواجه خواهد شد

از سوی دیگر به نقل از پایگاه خبری العهد، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» ضمن درخواست از عموم ملت فلسطین برای مقابله با اقدامات و سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی گفت: تصمیم کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای قرار دادن مسجد الاقصی در فهرست بازدید آموزشی دانش آموزان مدارس صهیونیستی، هتک حرمت آشکار مسجد الاقصی است و باعث یورش‌های بیشتر به صحن این مسجد خواهد شد.

القانوع افزود: تشدید رویکرد خصمانه رژیم اشغالگر در قدس و مسجد الاقصی تغییری در واقعیت‌های تاریخی ایجاد نمی‌کند و همه تلاش‌های این رژیم برای پاک کردن هویت فلسطین و تغییر واقعیت‌های تاریخی با شکست مواجه خواهد شد.

سخنگوی حماس همچنین از عموم مردم فلسطین در شهر قدس اشغالی خواست با تصمیمات و سیاست‌های خصمانه رژیم اشغالگر علیه قدس و مسجد الاقصی مقابله کنند و همه آزادگان در کشورهای عربی و اسلامی را فرا خواند تا برای تقویت استقامت و پایداری مردم فلسطین و پشتیبانی از آنها در نبرد علیه اشغالگری و دفاع از قدس وارد عمل شوند./۹۸۸/

منبع: جروزالیم پست و العھد

ارسال نظرات