۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۹۵۷۴۲

وزارت حج و عمره عربستان شرایط نماز در مسجدالنبی را اعلام کرد

وزارت حج و عمره عربستان شرایط نماز در مسجدالنبی را اعلام کرد
وزارت حج و عمره عربستان با اعلام شرایط اقامه نماز در مسجد النبی (ص) تاکید کرد که نیازی به کسب مجوز از طریق اپلیکیشن مخصوص عمره ( اعتمرنا) و وقت قبلی نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، وزارت حج و عمره عربستان سعودی با اعلام این خبر تصریح کرد که لازم است تا از طریق اپلیکیشن «توکلنا» وضعیت سلامت فرد از نظر ایمن سازی با دو دُز واکسن در برابر ویروس کرونا یا ایمن سازی با اولین دُز و تکمیل آن بعد از ۱۴ روز احراز شود.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه برای اقامه نماز در مسجد النبی تاریخ خاصی وجود ندارد، خاطر نشان کرد که شرط اقامه نماز در روضه نبوی و زیارت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم صدور مجوز از طریق اپلیکیشن عمره است و لازم است تا نمازگزاران برای رزرو مکان با توجه به زمان های موجود دائما این اپلیکیشن را بازبینی کنند.

عربستان پیشتر ادای مناسک عبادی در «مسجد الحرام» و «مسجد النبی» را تنها مشروط به دریافت واکسن مورد تایید این کشور کرده بود.

عربستان مردادماه گذشته از پذیرش زائران ۳۳ کشور جهان از جمله ایران برای ادای مناسک «حج تمتع» خودداری کرده بود.

دولت ریاض اکتبر گذشته (مهر/ آبان) انجام مناسک حج عمره را پس از تقریبا ۷ ماه تعطیلی به دلیل شیوع «ویروس کرونا» از سرگرفت و تقریبا روزانه به ۲۰ هزار عمره گزار یعنی ماهانه ۶۰۰ هزار نفر، اجازه ورود به مسجد الحرام را داد./۹۸۸/

منبع:روسیا الیوم

ارسال نظرات