۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۹۵۸۴۸
از سوی رایزنی فرهنگی كشورمان صورت گرفت؛

اهدای بیش از 100 جلد کتاب به کتابخانه مدرسه اسلامی امین الرعایا اوگاندا

اهدای بیش از 100 جلد کتاب به کتابخانه مدرسه اسلامی امین الرعایا اوگاندا
بیش از یکصد جلد کتاب در حوزه‌های دینی، فرهنگی، تاریخی، انقلاب اسلامی، ایرانشناسی به کتابخانه مدرسه اسلامی امین الرعایا اوگاندا از سوی جمهوری اسلامی ایران اهداء کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی و هفته کتاب، کتاب خوانی و کتابدار، بيش از یکصد جلد کتاب در حوزه‌های دینی، فرهنگی، تاریخی، انقلاب اسلامی، ایرانشناسی در سطوح مختلف جوانان و بزرگسالان، هفت جلد قرآن کریم به زبان انگلیسی، بیست جلد ترجمه کتاب داستان راستان استاد شهید مرتضی مطهری به زبان بومی لوگاندا، بیست و پنج جلد کتاب دعای کمیل و دعای توسل مترجم به زبان لوگاندا و ... به كتابخانه مدرسه اسلامی امین الرعایا شهرستان جینجای اوگاندا و معلمان و دانش‌آموزان ممتاز و نخبه آن مدرسه اهداء شد.

در این مراسم که تعدادی از مقامات محلی و اولیای دانش‌آموزان حضور داشتند، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا در خصوص جایگاه و اهمیت علم و دانش در اسلام، ضرورت همکاری خانواده‌ها با مدارس، اختصاص ساعاتی به مطالعه کتاب، استفاده بهینه از دوران دانش‌آموزی و آماده کردن خود برای مسئولیت‌های آینده کشور و ... سخنانی ایراد کرد.

وی با اشاره به جزئیاتی از کتاب تفسیر المیزان به عنوان برجسته ترین اثر قرآنی، دینی و علمی در بخشی از سخنان خود، گفت: علامه طباطبایی از مشاهیر و مفاخر بزرگ جمهوری اسلامی ایران، حکیم، مفسر بزرگ قرآن مجید، اسلام شناس و فقیه، دانشمندی آگاه به زمان، فیلسوف شرق و غرب، مسلط به ادبیات، کلام، نجوم، هیات و ریاضیات دارای ده ها اثر دینی، علمی، اجتماعی و ... در زمینه‌های مختلف است.

رایزن فرهنگی کشورمان با بیان اینکه کتاب و كتابخانه سرمايه‌های فرهنگی یک كشور بوده و منشا اطلاعات، آگاهی، بصیرت، تشویق دانش آموزان به تلاش و کوشش هستند، اظهار کرد: کتاب مفید، سازنده و مطابق با عقاید دینی و فرهنگ بومی در شکل دادن به افکار مردم برای مفید بودن در جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند./۹۸۸/

منبع:سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات