۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۹۶۰۱۶
خضریان در یادداشتی؛

بسیج امروز نیازمند بازتعریف خود است

بسیج امروز نیازمند بازتعریف خود است
حضور جوانان بسیجی به عنوان حلقه واسط میان عموم مردم و حکومت، بهترین زمینه‌ساز تشکیل جامعه دینی و جامعه‌سازی و حرکت به سمت تشکیل تمدن اسلامی خواهد بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در یادداشتی به نقش بسیج در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت.

متن این یادداشت بدین شرح است:

بسیج یکی از مهم‌ترین مواریث امام(ره) و انقلاب ماست که توانسته در مقاطع مختلف خدمات گسترده‌ای به ایران عزیز داشته باشد. اما بسیج امروز باید خود را دوباره تعریف کند. حضور مردم در صحنه جنگ که در قالب بسیج تبلور یافت، ایران و انقلاب را بیمه کرد و تا امروز سرمایه‌ای ساخت که انقلاب ما هنوز از آن شور و انرژی می‌گیرد. همین درخت مبارک در دل سخت‌ترین بحران‌های سوریه و عراق به کمک آنها هم آمد و با بازتولید خود توانست آن مردم و سرزمین‌ها را حفظ کند. بسیج امروز اما نیازمند بازتعریف خود است.

این نماینده مجلس در ادامه یادداشت خود بیان کرد: همان‌طور که می‌دانیم حدودا سه سال از اعلام و ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب می‌گذرد. آنچه مسأله اساسی است آن‌که همه اجزای جامعه اعم از مردم و حکومت باید نقش و ماموریت خود را در چارچوب بیانیه، تبیین و تعریف کنند.

وی تاکید کرد: بسیج نیز به عنوان یک پدیده که در هر دو بعد مردم و حکومت، تجلی دارد از این قاعده مستثنا نیست. پس این مسأله از دو بعد قابل بررسی است. اول: به عنوان یک سازمان و بخشی از حاکمیت؛ بسیج به عنوان یک سازمان، یک نیروی مقاومت زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و به عنوان یک سازمان، برنامه‌ریز و هماهنگ‌کننده بسیجیان، ماموریت خود را در چارچوب بیانیه گام دوم باید تعریف کند. بنابراین مقوله‌های علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد مقاومتی، ترویج عدالت و مبارزه با فساد، دفاع از استقلال و آزادی کشور، ارتقای عزت ملی و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی اولویت‌های کاری و اهداف کلان آن خواهد بود که سیاست‌های اجرایی خود را در این محورها باید مشخص، تغییر یا اصلاح کند. بسیج اقشار، بسیج اصناف، بسیج ادارات و به‌خصوص بسیج دانشجویی و دانش‌آموزی باید سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را به روز کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: اما بعد دوم: بسیج در قالب روحیه بسیجی بیشتر ناظر بر نقش مردم است. همان‌طور که می‌دانیم روحیه بسیجی از منظر اول مهم‌تر است. روحیه‌ای که هر فرد جامعه اعم از کسی که عضو سازمان‌های رسمی بسیج است یا نیست می‌تواند آن را داشته باشد و عصاره آن، تلاش مجاهدانه و مخلصانه در راه آرمان‌های انقلاب و رهبری است.

خضریان تاکید کرد: آنچه بیش از پیش ضرورت آن احساس می‌شود آن‌که، مشکلات و مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و.... به نحوی است که تلاش‌های معمولی و اداری روتین نمی‌تواند ما را از این مشکلات رهایی بخشد و نیازمند روحیه مجاهدانه و مخلصانه هستیم و همان‌طور که بیان شد همان روحیه بسیجی است.

وی عنوان کرد: میان گروه‌های سنی بسیجی، جوانان بسیجی به عنوان موتور محرک و پیشران این موضوعات هستند که نقش و ماموریت خود را برای تحقق اهداف بلند و کلان بیان‌شده در گام دوم انقلاب باید تعریف کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان نوشت: بی شک حضور جوانان بسیجی به عنوان حلقه واسط میان عموم مردم و حکومت - با توجه به دو بعدی بودن آن- بهترین زمینه‌ساز تشکیل جامعه دینی و جامعه‌سازی و حرکت به سمت تشکیل تمدن اسلامی خواهد بود.

ارسال نظرات