۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۹۶۲۴۰
ماموستا مرادی عنوان کرد؛

بی تفاوتی برخی علمای دین؛ ریشه اصلی مشکلات جهان اسلام

بی تفاوتی برخی علمای دین؛ ریشه اصلی مشکلات جهان اسلام
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: هرگونه سکوت و بی تفاوتی در قبال توطئه های دشمنان از سوی روحانیون و علمای دینی، زمینه ساز بروز مشکلات بزرگی در جهان اسلام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، همایش «تبیین جایگاه ایثار و شهادت و خدمات بسیج» به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه امروز با حضور جمعی از علما و روحانیون اهل سنت این استان در شهرستان روانسر برگزار گردید.

ماموستا عبدالرحمن مرادی در این همایش اظهار داشت: برای دور ماندن از فتنه گری های دشمنان وحدت جهان اسلام بهترین و کارآمدترین کار دوراندیشی و بصیرت و حکمت است.

وحدت در جهان اسلام نیازمند مدیریت واحد است

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: با این وجود تجربه نشان داده است که هرگونه سکوت و بی تفاوتی در قبال توطئه های دشمنان از سوی روحانیون و علمای دینی، زمینه ساز بروز مشکلات بزرگی در جهان اسلام می شود، لذا شایسته است که در بحث رسیدن به وحدت واقعی در جهان اسلام یک مدیریت واحد را دنبال کنیم.

این عالم اهل سنت با اشاره به اثرات مخرب و دین ستیزانه فضای مجازی، تاکید کرد: متاسفانه شاهد نوعی ولنگاری در فضای مجازی هستیم به نحوی که این محیط باعث شده است که بسیاری از شئونات دینی و فرهنگی کم رنگ و در مقابل مطالب دین ستیزانه به سرعت گسترش پیدا کنند.

رفتار علمای دینی در مسیر تقریب مذاهب اسلامی باشد

ماموستا مرادی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: روحانیون و کسانی که به نوعی زعامت امور دینی را در اختیار دارند باید در کلام و عملشان رفتار و کردار تقریبی نمود بارزی داشته باشد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر بسیاری از مراکز و مدارس علوم دینی به نوعی به حاشیه رفته اند که یک زنگ خطری برای جهان اسلام محسوب می شود، بنابراین بایسته است که ائمه جمعه و روحانیون و نیز شوراهای افتا و... به نوعی امور دینی و مذهبی را ساماندهی کنند و از سوی دیگر از رشد و پرورش طلابی که به نوعی در درون و ذات آنها تندروی نهفته است جلوگیری کنند.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: اگر به دنبال ایجاد یک وحدت جامع در جهان اسلام هستیم باید بر مشترکات بین مذاهب اسلامی بیش از پیش توجه شود و عوامل تفرقه ساز را از جامعه اسلامی دور سازیم.

بصیرت؛ راهکار عملی برای حفظ دین در برابر دشمنان

در ادامه این همایش ماموستا ملا سیدمحمد محمدی؛ امام جمعه شهرستان روانسر نیز در سخنانی اظهار داشت: دنیای اسلام به نوعی زیر سخت ترین تهاجمات دشمنان است و به گونه ای که یک لحظه غفلت باعث خسارت های معنوی، مادی و انسانی بسیاری بر مسلمین می شود، لذا به عنوان رهرو و پیرو رسول اکرم (ص) باید همواره زندگی خود را با بصیرت و بینش همسو و همراه سازیم.

امام جمعه شهرستان روانسر گفت: شایسته و ضروری است که علما و روحانیون به خوبی آسیب های فرهنگی و اجتماعی و نیز حیات جریان های تکفیری و تندرو را برای مسلمین بیان کنند.

ماموستا محمدی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دشمنان امروز اعتقادات جهان اسلام را هدفمند قرار داده اند، لذا روحانی و طلبه مسلمان باید برای تقابل با این هجمه خود را به سلاح علم و تهذیب مجهز کند.

امام جمعه شهرستان روانسر در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تعامل دو سویه بسیج و مساجد و نیز حضور روحانیون و علمای دینی نقش مهمی در تحقق وحدت و انسجام در جهان اسلام دارد./1400/پ210/

ارسال نظرات