۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۶۹۶۲۹۶

گروهی جهادی که از محفل شهدا کار خود را آغاز کرد

گروهی جهادی که از محفل شهدا کار خود را آغاز کرد
جهادگران شیرازی با اتکا به ایمان؛ رسم عاشقی از مولایشان علی (ع) آموختند و ذره ذره محبت جمع کردند تا جاهای خالی را پر کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، گزارش امروز ما حکایت یک گروهی جهادی در شیراز است که فعالیتش از سال۱۳۹۰ با سرپرستی سید عبدالغفار حسینی و در محفل عارفانه و بی ریای شهدا آغاز شد؛ جهادگرانی گمنام که با اتکا به ایمان؛ رسم عاشقی از مولایشان علی آموختند و ذره ذره محبت جمع کردند تا جاهای خالی را پر کنند.

گروهی مخلص که با پذیرایی از میهمانان شهید مهدی رضا قاسم خانی در شب های جمعه شروع به کار و پا در مسیر جهاد گذاشت.

کم کم بچه هیئتی‌های شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام جمع شدند و قلوب شان را متحد کردند این اجماع قلوب موجب شکوفا شدن نیروی جهادگری‌شان شد تا بدون هیچ حمایتی از ارگان‌های دولتی و تنها با حمایت‌های مردمی  پا در مسیر جهاد بگذارند.

ابتدا با کارهای فرهنگی نظیر برپایی نمایشگاه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در مراسمات مذهبی  ادای نذورات مختلف در ایام شهادت و اعیاد در این عرصه قدم گذاشتند.

پس از آن با شناسایی مناطق محروم حاشیه شیراز تصمیم گرفتند با بازسازی و ساخت منازل چهره ای دیگر به این مناطق ببخشند بدین ترتیب در سال ۱۳۹۷ و در روستای سلطان آباد زمینی را به نام گروه جهادی جمکرانی‌ها خریداری کرده و با کمک جهادگران و خیرین آپارتمانی با هفت واحد مسکونی در اختیار نیازمندان این روستا قرار دادند.

 

اما عشق وصف ناپذیر این گروه فراتر از مرزهای استان رفت و در حادثه زلزله سرپل ذهاب در بازه زمانی هشت ماهه تعداد 6 منزل مسکونی 2 خوابه را باز هم با توان جهادگری و تنها با حمایت های مردمی تحویل زلزله‌زدگان دادند.

سیل گلستان که دعوت شان را می طلبید میزبان مهر شان شد و این بار با راه اندازی آشپز خانه سیار، روزانه سه هزار غذای گرم را بین سیل زدگان آق قلا توزیع کردند.

خستگی ناپذیر‌بودنشان سبب شد تا در تداخل سیل گلستان و لرستان این بار برای کمک به سیل زدگان لرستان عزیمت کنند.

روستای چمشهران لرستان که از آسیب سیل در امان نبود به دستان یاری گر جمکرانی ها آباد شد و این گروه ۳۰ منزل مسکونی را با خیابان کشی و آسفالت و کوچه سازی در اختیار روستاییان چمشهران قرار دادند.

در حال حاضر دغدغه زلزله زدگان اندیکا و ساخت اسکان موقت روستاییان کمفه سپیدار و دام هایشان در دستور کار است که نیازمند دستان پر مهر خیرین و مجاهدین است.

مدیر جوان مجوعه با ابراز خرسندی از کمک های مؤمنانه و مردمی، علت و انگیزه شروع فعالیت هایش را شهید مهدی رضا قاسم خانی دانست و گفت: از سال۱۳۹۰ با پذیرایی از میهمانان شهید در شب های جمعه آغاز به کار کردیم و همین امر موجب شد تا در مسیر جهاد قدم بگذاریم.

سید عبدالغفار حسینی افزود: ما تحت حمایت هیچ ارگان و مرجع دولتی نیستیم و تمام امور توسط نیروهای جهادی و مردم پیش می رود.

وی با اشاره به فعالیت هایشان در زمینه های مختلف مذهبی و فرهنگی خاطرنشان کرد: عشق به اهل بیت قوت بازوان جهادی بچه های گروه است و همین علاقه موجب خستگی ناپذیر بودنشان در شرایط سخت می شود.

حسینی با دعوت مردم به کمک رسانی در طرح اسکان موقت روستاییان کمفه سپیدار افزود: آز آنجایی که همه مخارج مادی و نیروی  انسانی ما توسط مردم تأمین می شود نیازمند دستان یاریگر مردم برای ادامه پروژه هستیم.

وی گفت: از آنجایی که کارمان جهادی و مبنای آن گمنامی بود تاکنون بازتابی در شبکه های اجتماعی نداشتم اما اکنون نیازمند کمک های مردمی برای ادامه پروژه ها هستیم لذا از همه هم میهنان خواهشمندیم تا در این مسیر همراه ما باشند.

انتهای پیام

منبع: فارس
ارسال نظرات