۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۶۹۶۳۴۱
دبیر کل حزب‌الله لبنان:

تا زمانی که لبنان در دایره تهدید اسرائیل باشد، در قلب معرکه می‌مانیم

تا زمانی که لبنان در دایره تهدید اسرائیل باشد، در قلب معرکه می‌مانیم
نصرالله در سخنرانی شامگاه جمعه خود تاکید کرد تا زمانی که لبنان در دائره تهدید رژیم صهیونیستی باشد، حزب‌الله در قلب معرکه استقلال باقی خواهد ماند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه درباره آخرین تحولات سیاسی به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای این سخنرانی عید استقلال را به تمامی لبنانی‌ها تبریک گفته و از خداوند خواست که به ملت لبنان توانایی حمایت از آزادی و حق حاکمیت دولت خود را بدهد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که همواره درباره ماهین استقلال بحث‌هایی وحود دارد. آیا استقلال واقعی بوده یا استقلال ناقص؟ اما تردیدی وجود ندارد که بعد از استقلال، لبنان یک دولت شد و مسئولیت لبنانی‌ها این است که از استقلال خود حفاظت کنند.

سید حسن نصرالله افزود: «محافظت از استقلال، حق حاکمیت، ازادی و کرامت، جنگی است که باید ادامه یابد. ممکن است که به استقلال دست یابید، اما باید از آن محافظت کنید.

وی تاکید کرد: «در صورتی که استقلال لبنانی‌ها ناقض یا ظاهری است باید آن را به استقلال واقعی تبدیل کنند».

سید حسن نصرالله به آزادسازی اراضی اشغالی لبنان در سال ۲۰۰۰ اشاره کرد و گفت: «این پیروزی برای لبنان، استقلال و حق حاکمیتش بود».

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «ما همچنان در قلب نبرد استقلال، حق حاکمیت و آزادی بوده و در مراحل متعددی پیروز شدیم و اطمینان داریم که در برابر ما پیروزی‌های بیشتری قرار دارد و روزی خواهد آمد که برای وطنمان حق حاکمیت و آزادی واقعی غیرقابل بحث به ارمغان خواهیم آورد».

وی در ادامه گفت: «شاهد آن هستیم که در برخی کشورها، جنبش‌های مقاومت، گروه‌ها و اعضا و گاهی اوقات تمامی جنبش در لیست تروریستی قرار گرفته‌اند. این مسیری است که ادامه داشته و ادامه خواهد داشت».

سید حسن نصرالله اضافه کرد: «قرار دادن حزب‌الله در لیست تروریستی به تحولات منطقه یا انتخابات پارلمانی ارتباط دارد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «شاهد چند مسیر از جمله مسیر عادی سازی هستیم و آخرین آن، چیزی است که در مغرب شاهد آن بودیم و همچنین شاهد افزایش تنگنا‌ها و فشار‌ها برای تمام کسانی هستیم که از مقاومت حمایت می‌کنند».

وی افزود: «قرار دادن مقاومت در لیست تروریستی هیچ تاثیری بر عزم مقاومت یا هشیاری محیط‌هایی که مقاومت در آن حضور داشته، ندارد».

سید حسن نصرالله به اوضاع شیوع ویروس کرونا در لبنان اشاره کرد و گفت: «افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان آن نیز موضوع خطرناکی بوده و ما در ابتدای کرونا، طرحی را اعلام کرده و آن را با موفقیت اجرا کردیم و امشب در این شرایط استثنایی می‌گویم که تصمیم گرفتیم این طرح را بار دیگر به طور ۱۰۰% فعال کنیم».

دبیر کل حزب‌الله لبنان به اوضاع افزایش قیمت ارز در این کشور نیز اشاره کرد و گفت: «دولت باید موضع شجاعانه‌ای در برابر محتکران و کسانی که با قیمت ارز بازی می‌کنند، اتخاذ کند و ملت نیز در کنار دولت قرار خواهد گرفت».

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود از روند تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت انتقاد کرده و گفت که این روند، به کشف حقیقت منجر نخواهد شد.

وی به بحران سوخت در این کشور نیز اشاره کرد و گفت: «در برابر صف‌های تحقیر آمیز در برابر جایگاه‌ها و ایجاد بازار سیاه و نبودن سوخت، اعلام کرده بودیم که اگر وضعیت به همین منوال باقی بماند، به ایران برای خرید بنزین و گازوئیل برای بهبود شرایط رجوع خواهیم کرد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: «در حال حاضر بنزین و گازوئیل در بازار موجود بوده و هیچ صفی برای آن وجود ندارد ما این اقدام را برای کاهش رنج مردم انجام دادیم».

سید حسن نصرالله گفت: «نمی‌خواهیم جای شرکت‌های مشتقات نفتی لبنان را بگیریم بلکه چیزی که خواستیم مشارکت در کاهش بحران لبنان بوده است».

وی گفت: «فشار‌های آمریکا بر دولت، مارا به سوی گزینه آوردن گازوئیل از سوریه با وجود مشکلات سوق داد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «ما اقدام به انتقال ده‌ها تانکر سوخت از بانیاس (سوریه) به بعلبک (لبنان) کردیم که این به معنای ۲۵۰ کیلومتر است، اما اگر نفتکش‌ها (ایران) به الزهرانی یا طرابلس می‌آمدند اوضاع بهتر بود».

وی اضافه کرد: «مرحله نخست پروژه‌مان برای واردات گازوئیل در سپتامبر آغاز و در نوامبر به پایان رسید و مرحله دوم نیز طی روز‌های آتی آغاز خواهد شد».

سید حسن نصرالله گفت: «طی دو ماه گذشته اقدام به ارائه گازوئیل به ۸۰ خانه سالمندان و یتیمان و همچنین ۳۲۰ شهرداری برای به راه اندازی چاه‌های آب و ۲۲ بیمارستان دولتی و ۷۱ واحد آتش‌نشانی کردیم»./۹۸۸/

ارسال نظرات