۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۹۶۳۹۶

رسانه‌های ضدانقلاب تقسیم وظایف کردند

رسانه‌های ضدانقلاب تقسیم وظایف کردند
تقسیم کار رسانه‌ای جریان ضدانقلاب در درگیری‌های روز گذشته اصفهان حاکی از یک هماهنگی از پیش تعیین شده بود؛ روالی که پیش‌تر سیاست‌گذاری آن در دوران ترامپ لو رفته بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، دیروز اصفهان نا آرام بود. تجمع کشاورزان که به پایان رسید درگیری شروع شد. زد و خورد میان جماعتی که شعارهایشان آشنا بود و پلیس ضدشورش. پلیس که طی چند هفته گذشته تلاش کرده بود فضای امنی برای معترضان فراهم کند به یکباره مواجه شد با به آتش کشیده شدن چادر کشاورزان تجمع کننده.

با آتش افروزی برخی معاندان که فضای آرام تجمع را بر هم زدند به مرور کشاورزان صحنه را ترک کردند. برخی اما همچنان به دنبال به تشنج کشیدن فضای ملتهب اصفهان بودند. پلیس سعی کرد فضا را آرام کند. فرمانده پلیس ضد شورش پیش از هر اقدامی با حاضرین در صحنه سخن گفت.

با این حال عواملی که چادر کشاورزان را به آتش کشیده بودند گویا برنامه‌شان تکمیل نشده بود. زد و خوردهای پراکنده شکل گرفت. پلیس اصفهان یک نیروی خود را به واسطه چندین ضربه چاقو به بیمارستان فرستاد و چند نفر به صورت جزئی زخمی شدند. صدای شلیک اشک آور هم به گوش می‌رسید.

رسانه‌های ضدانقلاب تقسیم وظایف کردند

سعودی نشنال ماموریت گرفت تا ضدانقلاب شناسنامه‌دار را پای کار بیاورد. نیک آهنگ کوثر، جمشید برزگر، علی افشاری و ... تا حتی رضا پهلوی برای بازنمایی رسانه‌ای اغتشاشات پشت سر هم وارد صحنه شدند. افرادی که اگر به سابقه این رسانه رجوع کنیم بنا به اقتضا زمان از کارشناس بنزین به کارشناس حوزه آب تغییر چهره می‌دهند. مهمترین ماموریت این رسانه باز آفرینی چهره آشوب در ایران به واسطه نقل قول‌هایی از ضدانقلابی است که هربار با یک چهره جدید وارد میدان می‌شوند.

بی‌بی‌سی‌ اما ماموریت داشت شعله آتش را فروزان‌تر کند. تلاش بی‌بی‌سی این بود با نشان دادن پر ضریب تخریب خط لوله انتقال آب، مردم یزد را علیه مردم اصفهان به میدان بیاورد. این رسانه به دنبال نشان دادن هدفمند و تقطیع شده برخی تصاویر درگیری میدانی بود تا به واسطه آن بتواند پلیس را خشن و ضد مردم نشان دهد.

منوتو خود پلیس را هدف قرار داده بود. این رسانه به دنبال آن بود تا نشان دهد که ماموران نیروی انتظامی خود اقدام به آتش زدن چادرها کرده‌اند. این رسانه هیچ فیلم یا تصویری از ادعای خود ارائه نکرد اما تمام کپشن‌ها و تیترهای این رسانه به سمت نیروی انتظامی نشانه رفته بود.

آخرین فیلم منتشر شده از برخورد پلیس با افرادی که به دنبال اغتشاش بودند را ببینید:

سیاست دوران ترامپ تکرار می‌شود

اما این ضریب فزاینده رسانه‌ای و پای‌کار آمدن این جریان شناسنامه‌دار ضدانقلاب به چه دلیل اتفاق می‌افتد؟ بازنمایی تفرقه میان حاکمیت و مردم یک روال همیشگی برای ضدانقلاب است اما زود بازده‌ترین مسئله، نزدیک شدن به ایام مذاکرات رفع تحریم است. کشور در آستانه یک جنگ دیپلماتیک است. خالی کردن دست رقیب ترفند قابل اعتنایی است که معمولا از سوی دشمنان مردم ایران استفاده می‌شود. طرف مذاکره کننده زمانی که در کشورش آرامش و همدلی وجود نداشته باشد قدرت چانه‌زنی نخواهد داشت. این امر بدیهی مذاکرات است. لذا بسیار مهم است تا در این چند وقت مانده به مذاکرات کشور را آشوب زده نشان دهند و چنین القا کنند که مردم از نظام فاصله گرفته‌اند.

پیشتر یاهو نیوز خبر از کارزار مخفیانه دولت ترامپ برای کاهش اعتماد مردم به حکومت ایران داده بود. یاهونیوز به نقل از مقام‌های ارشد سابق اطلاعاتی می‌نویسد بخش‌های کلیدی این کارزار مخفیانه و گسترده که واحد «عملیات‌های ویژه» ارتش آمریکا هدایت آن را به عهده داشت به تأیید دونالد ترامپ رسیده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
ارسال نظرات