۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۹۶۴۳۷

انتقاد مدیر حوزه کاشان از بی توجهی متولیان فرهنگی این شهر به نهج البلاغه

انتقاد مدیر حوزه کاشان از بی توجهی متولیان فرهنگی این شهر به نهج البلاغه
اصفهان – حجت الاسلام فرجی گفت: در شهری که عنوان پایتختی نهج البلاغه کشور را یدک می‌کشد(کاشان) یک حدیث از نهج البلاغه درسطح شهرستان مشاهده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی عصرامروز در نشست اعضای هیات اندیشه ورز بسیج حقوق دانان شهرستان کاشان، قضات و بازپرس شعب و معاونت‌های حقوقی دستگاه‌های اجرایی، گفت: در شهرستان کاشان بیش از ۲۵۰ مسجد فعال یکهزار و ۲۰۰ هیات مذهبی فعالیت دارند که سالانه ۳۰ هزارساعت سخنرانی دارند.

وی افزود: در شهرستان کاشان با این ظرفیت زیرساخت مراکز مذهبی و سخنرانی و فضای فرهنگی و اخلاقی و تربیتی ماهانه ۲۰۰ پرونده خانواده در دادگاه تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام فرجی به تخصصی کردن و هدفمند کردن سخنرانان مذهبی تأکید کرد و ابراز داشت: مساجد برای دعوت از سخنرانان مذهبی براساس معضلات و مشکلات و چالش‌های محل خود از سخنرانان تخصصی مربوط به همان حوزه دعوت کنند تا سخنرانی‌های مساجد اثرگذارباشد.

وی یکی ازمشکلات پیش روی سخنرانان مذهبی را نداشتن شناسنامه هیات مذهبی دانست و با اشاره به اینکه شناسنامه دارکردن هیات مذهبی بر عهده اداره تبلیغات اسلامی است افزود: سخنرانان باید تخصصی و به روز و براساس نیاز‌ها و رفع مشکلات همان محل سخنرانی کند و ازسخنرانی‌های تکراری خودداری کند.

به گفته وی شهرستان کاشان در حال حاضر حدود ۳۰ سخنران در حوزه تربیت کودک، ۲۰ سخنرانی در حوزه خانواده و ۱۰ سخنران جامعه تربیتی نیاز دارد.

مدیرحوزه علمیه کاشان یکی از چالش‌های جامعه امروز را تربیت دینی نوجوانان دانست و عنوان کرد: برخی نوجوانان در خانواده مذهبی برای اقامه نماز اهتمام ویژه ندارند.

حجت الاسلام فرجی ادامه داد: در شهرستان کاشان حدود ۱۵۰ استند تبلیغاتی در سطح شهر نصب شده است که از این تعداد ۱۰ استند را برای انجام فعالیت فرهنگی شهرستان اختصاص نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشان نزدیک به یکسال است که بعنوان پایتخت نهج البلاغه کشور انتخاب شده است، گفت: در شهری که عنوان پایتختی نهج البلاغه کشور را یدک می‌کشد یک حدیث از نهج البلاغه درسطح شهرستان مشاهده نمی‌شود.

مدیر حوزه علمیه کاشان همچنین با اشاره به اینکه یک حدیث و یک روایت در ورودی هیچکدام از مساجد شهرستان کاشان دیده نمی‌شود، اظهار داشت: مسجد سنگر است و سنگر‌ها نیاز به بیداری و سنگربان دارد.

وی با تأکید بر اینکه از فضا‌های مذهبی شهرستان استفاده مطلوب نمی‌شود و اکثر اوقات شبانه روز تعطیل هستند، گفت: بیش از یکصد حسینیه بعنوان سرمایه میلیاردی در شهرستان کاشان احداث شده که طی سال تنها ۱۰ تا ۲۰ روز فعال است مابقی روز‌ها و ایام سال تعطیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی به لزوم هدفمند کردن برنامه‌های فرهنگی شهرستان کاشان تأکید کرد و افزود: از همه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها و استعداد‌های شهرستان باید به صورت هدفمند استفاده شود تا اثرگذار باشد./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات