۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۹۶۴۴۳
اتحادیه جهانی علمای مسلمان:

توافقنامه های کشورهای عربی با اسرائیل حرام است

توافقنامه های کشورهای عربی با اسرائیل حرام است
اتحادیه جهانی علمای مسلمان روز گذشته در بیانیه ای ائتلاف ها و گام های عملی برخی کشورهای عربی با اسرائیل را اقدامی محکوم و حرام دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در این بیانیه که با امضای «علی قره داغی» دبیرکل این اتحادیه منتشر شده، آمده است که اقدام برخی کشورها نظیر امارات و مغرب برای تشکیل ائتلاف ها و برداشتن گام های عملی با رژیم صهیونیستی اشغالگر، اقدامی محکوم، و از نظر شرعی حرام، و خیانت به حقوق مردم فلسطین است.

این اتحادیه در بیانیه خود بر همراهی همیشگی با الاقصی، قدس و فلسطین علیه اشغال گری های اسرائیل و عادی سازی روابط با آن از سوی هر کشور و گروهی تاکید کرده است.

اتحادیه مذکور خاطرنشان کرده است که قبلا نیز بیانیه های متعددی در محکومیت عادی سازی روابط با اشغالگران قدس، مسجدالاقصی و فلسطین صادر کرده و کنفرانس های متعددی نیز به منظور تاکید بر اولویت داشتن این قضیه و حرام بودن عادی سازی روابط برگزار کرده و اعلام کرده است که این موضوع خیانت بزرگ به قضیه اول است.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در ادامه، انجام تمامی تلاش های مادی و معنوی برای آزادسازی همه سرزمین های اشغالی در راس آنها مسجدالاقصی و قدس شریف را خواستار شده است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که مغرب چند روز پیش دو توافقنامه در زمینه های نظامی با اسرائیل به امضا رساند.این توافقنامه ها در جریان سفر بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل به مغرب که سه شنبه هفته گذشته آغاز و پنج شنبه به پایان رسید، صورت گرفت.

اسرائیل همچنین از زمان عادی سازی روابط با امارات متحده عربی، چندین توافقنامه در زمینه های مختلف با این کشور امضا کرده است.

چهار کشور عربی امارات، مغرب، بحرین و سودان در سال ۲۰۲۰ توافقنامه هایی برای عادی سازی روابط با اسرائیل امضا کردند و به جمع مصر و اردن پیوستند./۹۸۸/

منبع: آناتولی 

ارسال نظرات