۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۹۶۵۴۸

انتشار «دایره المعارف نخبگان بیداری فکری و ادبی و پرچم های آن در فلسطین»

انتشار «دایره المعارف نخبگان بیداری فکری و ادبی و پرچم های آن در فلسطین»
سه جزء (قسمت هفتم، هشتم و نهم) از "دایره المعارف نخبگان بیداری فکری و ادبی و پرچم های آن در فلسطین" توسط جهاد احمد صالح نویسنده و مورخ نامدار فلسطینی، منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، وزارت فرهنگ دولت شارقه - امارات متحده عربی، سه جزء (قسمت هفتم، هشتم و نهم) از" دایره المعارف نخبگان بیداری فکری وادبی و پرچم های آن در فلسطین" توسط جهاد احمد صالح نویسنده ومورخ نامدار فلسطینی را منتشر کرد.

این اخرین جزء از بخش اول دایره المعارف است وشامل تولد نخبگانش بین سالهای 1830 تا 1930 میلادی میباشد که در آن نویسند درباره موضوعات زیل مطالبی نوشت: زندگینامه اش و آثاری که مترجم روی آنها کار کرد، محیط اجتماعی که در آن زندگی می کرد، آثار فکری، ادبی و هنری که در آنها شرکت داشت، و آثار خلاقانه ای که به فرهنگ عربی اهدا نمود.

نویسنده با اشاره به دایره المعارف میگوید: اول: از جناب شیخ سلطان القاسمی حاکم شارقه، برای حمایت از دایره المعارف تشکر و قدردانی می کنم.

سپس از وزارت فرهنگ دولت شارقه که دایره المعارف را به این شکل قابل توجه که نه جزء آن شامل زندگی نامه و مسیر یکصد و چهل و شش از نخبگان فلسطینی میباشد را تهیه کرد، تشکر می کنم، و من کسانی را انتخاب کردم که در همه شاخه های آن اعم از شعر، داستان، رمان، نقد، پژوهش، هنرهای مختلف، روزنامه نگاری و تاریخ نقش برجسته ای داشتند.

آنان کسانی هستند که همواره بیداری عربی را که از اواسط قرن نوزدهم شروع شد دنبال کردند، و پل فرهنگی محکم تمام جنبه و سنگ بنای اصلی برای حفظ اصالت میهن فلسطین را تشکیل دادند، و تمامی درآوردهای خلاقانه ی خود را پلی برای گذر نسل های بعدی قرار دادند./۹۸۸/

منبع:رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان

ارسال نظرات