۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۹۶۵۷۹
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خواستار شد؛

نهادهای فرهنگی خراسان شمالی برای برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان همیاری کنند

نهادهای فرهنگی خراسان شمالی برای برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان همیاری کنند
خراسان شمالی - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی خواستار همیاری دستگاه‌های متولی قرآن در برگزاری دوره پانزدهم رقابت‌های مدهامتان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، امروز در جلسه مشورتی و هماهنگی برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در استان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد، اظهار کرد: این نشست با هدف هماهنگی و اطلاع‌رسانی و نیز ایجاد رقابت بین فعالان قرآنی برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: این دوره از مسابقات ویژه فعالان فهما و از مهم‌ترین برنامه‌های طراحی شده در رواق نور ِسامانه بچه‌های مسجد است که با برگزاری مرحله استانی تا پایان آذرماه جاری انجام می‌گیرد.

شیرازیان اعلام کرد: پانزدهمین دوره این مسابقات با بهره‌مندی از نقطه نظرات ارزشمند فعالان قرآنی در سراسر ایران اسلامی طرح‌ریزی شده که ویژه سه رده در گروه‌های سنی زیر ۷ سال، ۷ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ برگزار می‌شود.

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی ازجمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات را اضافه شدن بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر ۷ سال و نوجوانان و همچنین ایجاد پیوند میان جلسات سنتی قرآن کریم مساجد و مسابقات قرآنی مدهامّتان نام برد و گفت: قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی رشته‌های مدنظر در این باره است.

شیرازیان، ایجاد پیوند میان جلسات سنتی قرآن کریم مساجد همچون طرح تلاوت نور و تفسیر همراه و مسابقات قرآنی مدهامّتان را از دیگر ویژگی‌های دوره پانزدهم این مسابقات نام برد و افزود: طرح تلاوت نور که در حال حاضر در بیش از 500 پایگاه و بعد از اقامه نماز اجرا می‌شود، بهترین فرصت برای پرشور کردن این دوره از مسابقات است.

شیرازیان اعلام کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این دوره تا مهلت تعیین‌شده، می‌توانند به سامانه بچه‌های مسجد به https://bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

اسفندیار مکرمی، کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد فهمای خراسان شمالی رواق نور و بخش‌های مختلف آیین‌نامه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان را تشریح کرد.

گفتنی است، تأکید بر اطلاع‌رسانی و تجمیع و یکپارچه ساختن نحوه اجرای آن در قالب برنامه رقابتی واحد با همیاری دستگاه‌ها و اجرای برنامه‌ای درشان قرآن ازجمله پیشنهاد‌های موردتوجه در این جلسه می‌توان نام برد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات