۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۹۶۵۸۵
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان:

نهادهای فرهنگی از موازی کاری بپرهیزند

نهادهای فرهنگی از موازی کاری بپرهیزند
لرستان - حجت الاسلام حقیان بر ضرورت پرهیز از موازی کاری در عرصه فرهنگی تأکید کرد و گفت: حرکت به سمت هم افزایی لازمه رشد فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام رضا حقیان، ظهر امروز در بازدید از حوزه هنری لرستان، با انتقاد از موازی کاری در حوزه فعالیت های فرهنگی کشور گفت: سازمان ها و نهادهای متولی امر فرهنگ و هنر باید به سمت هم افزایی بیشتر حرکت کرده و از فعالیت های موازی خودداری کنند تا شاهد تاثیرات سازنده و موثری در حوزه فرهنگی باشیم.

رییس شورای سباست گذاری ائمه جمعه لرستان با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت‌های فرهنگی بیان داشت: کارهای فرهنگی معمولاً به صورت پراکنده انجام می‌شود و متأسفانه متمرکز و هدفمند نیست در حالی که باید هم منسجم و هم به صورت تخصصی انجام شود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه حوزه هنری به عنوان نهادتخصصی حوزه فرهنگ و هنر تصریح کرد: این نهاد باید فعالیت های ارزشی خود را گسترش داده و در این عرصه با برنامه ریزی های مناسب و نیازسنجی و با بهره گیری از نظر کارشناسان و متخصاصان مربوطه به نوعی میدان داری کند.

وی در ادامه با اشاره به نقش محوری مصلاها و نماز جمعه در ترویج فعالیت های فرهنگی اظهار داشت: از رویکردهای اساسی و مهم نماز جمعه ترویج؛ تقویت ونهادینه کردن فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی است .

وی اضافه کرد: ضروری است از همه ظرفیت ها و توانمندیها در راستای احیای ارزش ها در جامعه بهره برد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان در ادامه با اشاره به نقش اساسی فعالیت های هنری در ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: ترویج فعالیت های فرهنگی و هنری با رویکرد مباحث و آموزه های دینی و اعتقادی نقش مهمی در راستای پیوند معارف دینی، آگاه سازی اقشار مختلف جامعه داشته و در نهایت در کاهش مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی؛ ترویج معروفها و مقابله با منکرها را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بهره گیری از فرصت هنر متعالی در راستای نهادینه سازی ارزش‌هایی چون امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد، این ستاد آماده همکاری همه جانبه با حوزه هنری در جهت تقویت و انجام امور فرهنگی و هنری در استان است.

سامان سپهوند، رییس حوزه هنری لرستان با بیان اینکه نهاد ائمه جمعه و مصلاها موثرترین جایگاه برای تقویت بینش اسلامی است، بیان کرد: با توجه به فضا و ظرفیت بالای فرهنگی نماز جمعه می توان با برنامه ریزی مناسب در توسعه و ترویج فعالیت های فرهنگی به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

گفتنی است، نجام برنامه های مشترک، همکاری و تعامل در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی هنری ازجمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود./۹۴۵۱/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات